Gå til innhold

Hva nå, NHD? eller andre

Anbefalte innlegg

Gjest undrer meg på

Etter mye om og men har jeg nå prøvd Cipramil, Remeron, Nefadar og har nå brukt Aurorix et par uker (300+150mg). Synes Aurorix virker grei. Jeg sover mindre (har hatt enorm søvntrang), men det er mye soving enda. Jeg er fortsatt deprimert, men dette har også endret seg endel. Jeg begynner faktisk å bli litt redd. Jeg kjenner igjen endel som jeg har opplevd tidligere flere ganger. Jeg har blitt hekta på sex, internett (bl. a. chatting) og plaprer i veg uten stopp. Dette er en plage for mannen min. Det har ført mye leit med seg før. Vi har nok nesten endt i skilsmisse flere ganger.....

Hva skal jeg nå gjøre? Og hvorfor er jeg slik? Er det Aurorixen som gjør det slik? Bør jeg gå opp i dosering slik at depresjonen blir bedre? Eller er dette ikke rette medisinen for meg? Bør legen min sende meg til en psykiater? Eller hva?? Jeg gir snart opp.

På forhånd tusen takk for svar. Forumet er forresten et veldig bra sted.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43207-hva-n%C3%A5-nhd-eller-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan se ut som om du også er en av de utallige, udiagnostiserte bipolare.

Les alt du kan om dette fra siste uke her på psykiatriforum. Det har vært svært mange særdeles gode innlegg fra personer som har slitt i lang tid, og som har fått et helt annet liv med riktig diagnose og behandling.

Det du beskriver kan nemlig godt være en hypoman episode. Det er ikke noe galt med Aurorix. Du skal ikke øke dosen før du har konferert med legen din.

Du kan godt ta med deg ditt innlegg og mitt svar til fastlegen. Diskuter med legen din om denne bør konferere med en psykiater vedr. diagnostisering og evt tilleggsbehandling med stemningsstabilisartor som Lamictal eller Orfiril.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...