snila Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har på under to år hatt 4 spontanaborter, alle i uke 7. Etter den tredje spontanaborten gikk jeg til utredning på sykehuset. Det ble gjort mange undersøkelser og tatt flere blodprøver uten at de fant ut noe. Fikk så Pergotime + en sprøyte (uten at det heller ga noe resultat, untatt flere kviser). Da jeg ble gravid for fjerde gang ble jeg satt på "Progestreronkur". Men det gikk galt igjen. Jeg lurer derfor på om akupunktur/naturmedisin kan være noe for meg..... Noen med erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43241-gjentatte-spontanaborter-naturmedakupunktur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei! Jeg kan ikke hjelpe deg med naturmedisiner, men jeg har god erfaring selv med gjentatte spontanaborter. Etter mange aborter, og en dødfødsel i uke 22, startet vi utredning for habituell abort. Det kan man kreve dersom man har 3 dokumenterte spontan-aborter. Gikk igjennom hele utredninga, som omfatter en hel masse blodprøver, sædprøver m.m. Etter 10 måneder ble jeg lagt inn til laparoskopi og hysteroskopi (Operajoner), og de fant at livmora mi var full av polypper som de antar har vært der før graviditetene, og at disse er skylden i at jeg mista. Det jeg vil anbefale deg, er iallefall å få tatt en hysteroskopi. Dette er en undersøkelse som gjøres når du er våken, og som er nesten helt smertefri. De går inn i livmora di med en tynn, tynn slange, som det er et kamera på. Da får de full oversikt over forholdene inne i livmorhulen din. Noe de ikke har på vanlig ultralyd. Når man mister mange ganger, og det ikke vises kromosom-avvik på blodprøver, og heller ikke anti-stoffer i sæd eller blod, er årsaken som regel noe inni selve livmorhulen. Eneste måten å finne ut av det på, er hysteroskopi Lykke til! Nullemor (som akkurat har blitt gravid igjen, og har blitt spådd store lykke-sjanser etter de ordna opp i livmoren) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43241-gjentatte-spontanaborter-naturmedakupunktur/#findComment-162320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snila Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Hei! Jeg kan ikke hjelpe deg med naturmedisiner, men jeg har god erfaring selv med gjentatte spontanaborter. Etter mange aborter, og en dødfødsel i uke 22, startet vi utredning for habituell abort. Det kan man kreve dersom man har 3 dokumenterte spontan-aborter. Gikk igjennom hele utredninga, som omfatter en hel masse blodprøver, sædprøver m.m. Etter 10 måneder ble jeg lagt inn til laparoskopi og hysteroskopi (Operajoner), og de fant at livmora mi var full av polypper som de antar har vært der før graviditetene, og at disse er skylden i at jeg mista. Det jeg vil anbefale deg, er iallefall å få tatt en hysteroskopi. Dette er en undersøkelse som gjøres når du er våken, og som er nesten helt smertefri. De går inn i livmora di med en tynn, tynn slange, som det er et kamera på. Da får de full oversikt over forholdene inne i livmorhulen din. Noe de ikke har på vanlig ultralyd. Når man mister mange ganger, og det ikke vises kromosom-avvik på blodprøver, og heller ikke anti-stoffer i sæd eller blod, er årsaken som regel noe inni selve livmorhulen. Eneste måten å finne ut av det på, er hysteroskopi Lykke til! Nullemor (som akkurat har blitt gravid igjen, og har blitt spådd store lykke-sjanser etter de ordna opp i livmoren) Hei Nullemor Takk for svar. Jeg har allerede vært til hysteroskopi og laproskopi uten at de fant noe, det vil si at på laproskopien fant de noen sammenvoksninger. Foreløpig har ingen sagt at disse kan være årsak til at jeg mister. Vi har ikke hørt noe om at det skal tas sædprøver, men nå skal vi til ny konsultasjon på onsdag, så vi får se. Har mistet litt troen på legen min, hun er så innmari passiv, jeg trenger en som kan ta fatt i ting, litt action. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43241-gjentatte-spontanaborter-naturmedakupunktur/#findComment-162616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.