Gå til innhold

Sliten


Gjest Torunn

Anbefalte innlegg

Min 9. mnd gamle sønn (11kg) er fremdeles oppe og spiser 5-6 ganger om natten. Dette er veldig slitsomt, hva gjør jeg??? Dessuten er det veldig vanskelig å få i ham noe annet enn morsmelk, samme hva jeg prøver nekter han å åpne munnen. Potetmos og pølse er det jeg har lykkes best med, men han vil bare ha 6-7 teskjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det akkurat likedan. Men da sønnen var 9 mnd, gråt jeg ofte fordi han var så krevende både dag og natt. Samboeren sa stopp - ikke mere pupp - han hadde 2-3 våkenetter med poden, og etter dette sov han mye lengre intervaller. Han våkner til av og til - ikke hver natt - og da får har en slurk vann på drikkekoppen sin, og legger seg rett ned og sover videre. Det virker selvsagt uoverkommelig der og da, men, du skal ikke slite deg elt ut pga amminga. Ungene er vanedyr, så det blir litt krøll i overgangsfasen. Mitt råd er at du kutter ut amminga helt - du har jo gjort en strålende jobb og ammet ham i 9 mnd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Torunn.

Selv om spebarn har behov for fast føde i form av grøt eller grønnsaker fra 6 mnd alder, er morsmelk fortsatt en viktig næringskilde for barnet. Barn som har mange nattmåltider, blir mette og spiser mindre på dagtid. Mange opplever at dette snur seg når man slutter å amme om natten. Noen synes det kan være godt å drøfte dette på helsestasjonen eller med andre foreldre i nærmiljøer for å få til en "snuoperasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...