Gå til innhold

Hvor lenge er maten i morsmelken?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hvis jeg spiser noe som babyen ikke tåler, f.eks. bønner (bare et eksempel, jeg spiser ikke det!) hvor lenge er det da i melken? Blir det borte etter noen timer eller må jeg da pumpe det ut? Vet jo at dersom man røyker går nikotinen ut av melken etter 3 timer. Er det sånn også med det du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære (ikke undertegnet) Det anbefales ingen spesielle kostråd til ammende. Det er viktig at mor spiser variert mat, rikelig med frukt og grønnt, og fet fisk og tran for å sikre innhold av flerumettede fettsyrer i melken. Enkelte barn kan reagere med luft i magen av matvarere mor spiser, men det er svært individuellt. Det er stadig utskifting av stoffer mellom mors melk og blod, derfor ingen hensikt å pumpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...