Gå til innhold

Råd til meg som ammer tvillinger


Gjest Hunny

Anbefalte innlegg

Jeg har 5 uker gamle tvillinger som jeg fullammer. De får av og til collett om natten når jeg er for sliten. Jeg simultanammer de på ammepute, med begge guttenes ben langs min side. Synes de ligger godt og får godt tak, men er blitt sår. Verst er det når melken kommer. Hva kan være galt? Har dere forslag til andre simultanstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Hunny. Barna bør ligge godt inn mot mors kropp , støtt barnets nakke og rygg med hånden, slik at trykket fra håndleddet blir bak skulderbladene, hodet lett bakoverbøyet. Brystknoppen i flukt med barnets nese. Vent til barnet ha et stort gap før det føres lynraskt til brystet. Alternative stillinger er: Et barn på " vanlig måte" og ett barn "under armen" stilling. Begge barn i "vanlig stilling" slik at barnas ben ligger over hverandre. Variasjon av denne stillingen er at barna ligger i en V- form. Ammehjelpen har utgitt en brosjyre om amming av tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...