Gjest Lurer Mer Og Mer Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 1. Kan Aurorix utløse hypomani, i og med at den er aktiverende? Eller betyr aktiverende noe annet i denne sammenhengen? 2. Dersom en er bipolar, kan Aurorix være dumt å bruke? Jeg er jo fortsatt veldig deprimert akkurat nå. (Men det kan jo plutselig snu......) 3. Er det vanlig å bruke tilleggsbehandling (til antidepressiva) som Lamictal eller Orfiril ved bipolaritet? 4. Hvordan kan jeg vite om det er hypomani eller om jeg bare er blitt bra/bedre av depresjonen? Jeg er jo bare vant til å være "langt nede" (akkurat nå iallefall). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43491-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 1. Kan Aurorix utløse hypomani, i og med at den er aktiverende? Eller betyr aktiverende noe annet i denne sammenhengen? Den _kan_ utløse hypomani som alle andre AD, men jeg mener risikoen er sterkt overdrevet. Det er ikke mer sansynlig at Aurorix utløser hypomani enn en hvilken som helst annen AD. Aktivering betyr mer energi, mer initiativ og ingen søvndyssende/sederende effekt. 2. Dersom en er bipolar, kan Aurorix være dumt å bruke? Jeg er jo fortsatt veldig deprimert akkurat nå. (Men det kan jo plutselig snu......) Se svar under 1. 3. Er det vanlig å bruke tilleggsbehandling (til antidepressiva) som Lamictal eller Orfiril ved bipolaritet? Ja, det er regelen og sterkt å anbefale. 4. Hvordan kan jeg vite om det er hypomani eller om jeg bare er blitt bra/bedre av depresjonen? Jeg er jo bare vant til å være "langt nede" (akkurat nå iallefall). Det må du få hjelp til å vurdere av en erfaren lege/psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43491-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-nhd/#findComment-164028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.