Gå til innhold

NHD! Hjelp! Samboeren min er så sjalu!

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

(Har lagt dette innlegget på Samliv også, tenkte bare at det er flere her som kanskje kan gi meg noen råd!)

Jeg er ei jente på 25, har en sønn på litt over halvåret og en samboer (ikke faren) på 27 år. Samboeren min er en kjempe gutt og jeg elsker ham av hele mitt hjerte, men.... Han er så inmari sjalu! Noen eksempler..... Han ringer fra jobben med maks to timers mellomrom og spør om jeg har pratet i tlf, fått mld, og ev. av hvem. Spør hele tiden om jeg har møtt/snakket med xer, hvis han ikke er hjemme en kveld, vil han helst at jeg skal være hos mora hans, ellers blir han sur.... Jeg kan ikke gå på byen alene, eller ha guttevenner. Hvis han er på byen og jeg treffer venner i mens (hvis jeg er sjåfør) må jeg hele tiden sende han mld for å fortelle hva jeg gjør og hvor jeg er. Pluss at før og etter han har vært ute, er det JEG som får 3. grads forhør om hvor jeg har vært og hva jeg har gjort. Det er mye mer, men jeg orker ikke å skrive alt her..... Det verste er egentlig at han nekter for at han er så sjalu.... Han påstår at han er "sunt-sjalu"! Og at han har grunn til ikke å stole på meg fordi jeg kom med et par hvite løgner i starten av forholdet. (en gang nektet jeg for at jeg hadde vært på mobilen hans og en gang sa jeg at det var søstra mi som ringte når det egentlig var ei venninne han ikke liker at jeg har kontakt med) Prøver ikke å glatte over disse løgnene mine, men føler at han bruker dem for å rettferdigjøre oppførselen sin...... Jeg er sjalu selv, men ikke på langt nær så ille som han. Føler at han helst vil kontrollere absolutt ALT jeg gjør.... HAr jeg snakket med noen i tlf, uansett hvem, må jeg redegjøre for hva vi snakket om osv.... Føler ikke at jeg har noe privatliv lenger i det hele tatt.......

Har noen her noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43636-nhd-hjelp-samboeren-min-er-s%C3%A5-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke så mye positivt å si om denne kjempekaren som du elsker av hele ditt hjerte.

Et forhold skal være preget av gjensidig TILLIT.

Kanskje burde ta en pause i forholdet og tenke over om du vil orke den slags kontroll som det du beskriver i årene framover?

Samboeren din trenger antagelig hjelp for å takle sjalusien sin.

Tror heller ikke det vil være positivt for sønnen din å vokse opp med ei mor som omtrent er iført tvangstrøye.

En har rett til privatliv om en er i et parforhold!

Du har ikke så mye positivt å si om denne kjempekaren som du elsker av hele ditt hjerte.

Et forhold skal være preget av gjensidig TILLIT.

Kanskje burde ta en pause i forholdet og tenke over om du vil orke den slags kontroll som det du beskriver i årene framover?

Samboeren din trenger antagelig hjelp for å takle sjalusien sin.

Tror heller ikke det vil være positivt for sønnen din å vokse opp med ei mor som omtrent er iført tvangstrøye.

En har rett til privatliv om en er i et parforhold!

Hei!!

Gutten din er psykopat!! Alt du skriver viser at han har alle trekk til å være psykopat!!

Bryt med han før det er for sent...

Du kommer til å angre hvis du fortsetter, tenk på barnet ditt...

Selv om det høres vannvittig ut, så gjør det slutt nå.........før det er for sent....

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det skremmer meg mest at han ikke ser at problemet ligger hos han. Han er ikke sundtg sjalu, men sykelig sjalu.

Jeg tror ikke dette forholdet kan vare. Jeg anbefaler sjelden slikt, men denne gangen anbefaler jeg deg å tenke deg godt om. Han vil sikkert ikke endre seg (til det bedre).

Vil du at du og sønnen din skal ha det slik?

PS. Det er lite i det du skriver som tyder på at han er psykopat. Derimot har han en sykelig sjalusi. Det kan være ille nok. DS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...