Gå til innhold

Lite melk på kvelden?


Sommerblomst

Anbefalte innlegg

Hei!

For litt over tre uker siden fikk jeg en stor gutt, han var 4,8 kg. Han har lagt på seg fint og veier nå nesten 5,4 kg.

Det som er problemet mitt er at han er veldig urolig på kvelden og maser om puppen hele tiden. Kan virke som jeg ikke har nok melk om kvelden. Er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å få mer melk. Er det en ide å gi litt melk som jeg har pumpet ut på morgenen? Eller er tillegg et alternativ.

Noen ganger vil han heller ikke ha puppen når melken kommer. Hvorfor det? Han kan da ta flaske 5 min senere....

Takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig vanlig med mindre melk om kvelden og at babyen henger i puppen i timesvis da.. Slitsomt mens det står på, men dette er sånt som går seg til etterhvert! Om noen måneder er hele problemstillingen en saga blott. :-) Jeg synes ikke du bør begynne å gi tillegg uten videre, men du bør holde litt øye med vekta hans for sikkerhets skyld. Hvis du ønsker å amme, synes jeg du skal satse 100% på det og ikke begynne med "uvaner" som en flaske tillegg eller utpumpet morsmelk om kvelden. For kroppen din produserer så mye melk som babyen trenger, og når du begynner å gi noe annet ved siden av går melkeproduksjonen også ned. Begge mine har oppført seg på samme måten, og det har ikke vært på grunn av matmangel ihvertfall, for de har lagt på seg veldig bra begge to!

Jeg tror også at grunnen til at mange babyer oppfører seg sånn som dette om kvelden (begge mine har gjort det) er at de er trøtte og slitne og ikke helt skjønner det selv.. Så de kaver og suger og stresser litt for å finne roen uten å klare det. Men det kommer etterhvert. :-)

Det kan også være at han rett og slett har sugebehov som må tilfredstilles.. Hvis du ikke har motforestillinger mot det og han vil ha det, så kan du jo prøve smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott svar fra gyrken! Det hun skriver fikk jeg opplyst fra helsesøster.

Helsesøster sa også at det er veldig vanlig at man har litt mindre melk på kvelden, men at babyene bare måtte få suge, så ble det produsert mer melk, automatisk tilpasset barnet!

Lykke til ! Jeg sliter med det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...