Gå til innhold

Hvor lang behandlingstid ?/ NHD

Gjest det virker så håpløst

Anbefalte innlegg

Gjest det virker så håpløst

Det er så mange mennesker her på dette forumet som ser ut til å ha det så forferdelig vondt.

Mange av disse går i behandling, tar piller av forskjellige slag og går inn og ut av psyk. klinikker.

Det virker som om de fleste har slitt i mange år.

Jeg synes det ser så håpløst ut for disse menneskene. Er det virkelig slik ?

En av mine nærmeste er også blitt innlagt på psyk. pga. dyp depresjon og jeg lurer sannelig på om vedkommende noen gang vil bli frisk, etter alt jeg leser her.

Har jo fått hjelp, men er det slik at det vanligvis tar flere år og blir man helt frisk noen gang ??

Jeg lurer på jeg om det egentlig er vårt samfunn som er sykt.

Kanskje det er slik at det er vår livsstil og våre holdninger som rett og slett ødelegger oss.

At vi rett og slett sliter oss ut for å opprettholde en livsstil som slett ikke er bra for oss og glemmer de viktige tingene,

som det å ha nære relasjoner til andre mennesker og vise omtanke og kjærliget for hverandre?

Mange går på slike anti-depressiva, men blir de egentlig friske av det ? De bytter på merker og doser, og glemmer de en pille, så er det skikkelig nedtur.

Kan man egentlig slutte å ta disse tablettene noen gang og hva skjer evt. når man slutter ??

Jeg bare spør jeg !

Hva er egentlig legens inntrykk av dette ?

Blir disse menneskene som sliter sånn, blir de friske og hvor lang tid er evt. vanlig å bruke på behandling ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43747-hvor-lang-behandlingstid-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

De aller fleste (ca 80% de såkalte runners) blir helt bra etter en standard behandling på ca 10 konsultasjoner og medisinering av begrenset varighet.

Ca 15% trenger tilpasset behandling og noe lengre behandlingstid.

Ca 5% trenger "skreddersydd" behandling dvs høyspesialiserte tjenester. Disse her en tendens til å være lenge i systemet. Ikke alltid sammenhengende, men ofte i gjentatte behandlingsperioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...