Gjest Per Oddlaug Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 NHD, jeg lurer på en ting.. Du skjønner, jeg bor på et lite sted, der alle vet alt om alle.. og opplysninger og sladder om naboen blir bevart i hukommelsen i minst 5 generasjoner. For en stund siden ble jeg innlagt på "psykiatrisk klinikk" -akuttmottaket. Der man havner når man er suicidal. Jeg mislykkes i å ta selvmord der. I steden ble jeg innlagt på tvangsparagraf og overført til mitt hjemstedsfylke og psykiatrisykehuset der. Da jeg ble sendt oppover til hjemsykehuset mitt, fikk følgesvennene mine (sykepleierne) med seg en konvolutt med opplysninger om meg (de som ble skrevet på psyk.sykehuset ) Det jeg er litt opptatt av nå er om legen min, og legesenteret på hjemstedet mitt har fått en slik epikrise også.. fra mitt psykotiske opphold på sykehuset. ?? Eller om en slik overførings-blankett bare ble sendt til sykehuset som jeg ble overført til.. Jeg har fått veldig god kontakt med fastlegen min hjemme, og jeg vil ikke at han skal tro at jeg er gal.. Jeg liker legen min jeg, og synes han er en kjernekar og klok til doktor å være ;-) Derfor er jeg litt opptatt av om han har fått de opplysningene om meg. Jeg tør ikke å spørre han avdi jeg er litt redd for at han skal begynne å lete etter dem og finne DE beskrivelsene.... noe ala "prøvde å rømme fra psykiatrisk ved å hoppe ut vinduet" "snek seg ut fra lukket avdeling foran øynene på en uvitende overlege" "sier hun ikke vil leve lenger" "blir vag når hun blir spurt om hun vil ta selvmord på psykiatrisk klinikk" osv osv.. ;-) Kort sagt, jeg lagde litt dramatikk på en ellers fredelig søndag morgen på psykiatrisk... Rene romanen.. *glizer* Er det fast prosedyre på om opplysningene blir sendt til legesenteret også.. ? Det blir vel sendt en epikrise til legesenteret når man blir innlagt på et vanlig sykehus? Kan du avklare for meg NHD? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43981-nils-h%C3%A5vard-blir-psykjornalene-sendt-til-fastlegen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Først må jeg si at det er forskjell på journalen og epikrisen. Epikrisen er et sluttnotat med sammendrag av innleggelsen. Det skal ha fokus på diagnose, medisiner og oppfølgingsarbeidet etter innleggelsen. Det som har skjedd på avdelingen skal ha relativt lite fokus i epikrisen. Det vanlige er at pasienter bor der de har fastlegen og bruker denne. I tillegg skal fastlegen følge opp pasienten etter utskrivelsen. Da skal epikrise sendes fastlegen. I ditt tilfelle er dette noe anderledes, og det vil bli brukt skjønn. Det beste er at du sier fra hvordan du vil ha det. Ta kontakt med sykehuset i dag. Fortell dem hvem du vil skal ha epikrise, og hvem som ikke skal ha det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43981-nils-h%C3%A5vard-blir-psykjornalene-sendt-til-fastlegen/#findComment-165472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.