AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Jeg er overbevist om at jeg hadde en alvorlig traumereaksjon. For å overleve denne intense følelelsen begynte jeg å utvikle tvangshandlinger og tanker. Da jeg etter lang ventetid endelig kom i terapi fokuserte psykologen bare på tvangen. Hun mente det bare er noe som oppstår uten videre og at jeg sikkert var født med dette. Hun innrømmet at jeg hadde høy skår på PTSD også men mente at man ikke kunne få OCD av traumer. Derfor mente hun at mine opplevelser av traume egentlig bare var tvangstanker. Og at det ikke var et alvorlig problem. Jeg måtte bare slutte å ha så tullete tanker. Hun tok meg overhode ikke på alvor. Er det noen som vet om man kan utvikle tvang for å klare å håndtere traumer? Anonymkode: 8bbf2...bcd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overbevist om at jeg hadde en alvorlig traumereaksjon. For å overleve denne intense følelelsen begynte jeg å utvikle tvangshandlinger og tanker. Da jeg etter lang ventetid endelig kom i terapi fokuserte psykologen bare på tvangen. Hun mente det bare er noe som oppstår uten videre og at jeg sikkert var født med dette. Hun innrømmet at jeg hadde høy skår på PTSD også men mente at man ikke kunne få OCD av traumer. Derfor mente hun at mine opplevelser av traume egentlig bare var tvangstanker. Og at det ikke var et alvorlig problem. Jeg måtte bare slutte å ha så tullete tanker. Hun tok meg overhode ikke på alvor. Er det noen som vet om man kan utvikle tvang for å klare å håndtere traumer? Anonymkode: 8bbf2...bcd Jeg har opplevd endel sårbare situasjoner, og jeg har fått ekstra mye OCD - tvangstanker som følge av det. Jeg ble mer nervøs for alt mulig etter de sårbare situasjonene. Anonymkode: c4d6f...8cc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Jeg vet ikke, men jeg vil tro det. Det kan handle om en måte å ha kontroll over omgivelsene etter traumene. Anonymkode: a9f07...eb1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.