Gå til innhold

Ikke nok melk om kvelden?


hunny

Anbefalte innlegg

Mine tvilling gutter (6 uker) er så urolige om kvelden, og det eneste som ser ut til å hjelpe er å legge de til brystet. De viser tegn til sult. Resten av døgnet er de fornøyd med en halvtime + på brystet, og jeg har masse melk. Jeg lekker! Men om kvelden er det mye skrik! og dermed mye amming. Dette resulterer i at stellene går i hverandre og jeg blir veldig sliten. Så jeg gir de collett etter at de har diet i en halvtime. Da kan de fint få i seg 125 ml! Jeg kjenner jo at jeg har melk i brystene, men likevel vil de altså ha så mye collett. Jeg vil gjerne fullamme, men hvordan skal jeg få opp melkeproduksjonen til kvelden? Eller er det noe annet som er årsaken til at de er urolige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære hunny. Det du beskriver er ikke uvanlig, heller ikke for dem som kun har et barn. På kvelden er mengden melk ofte mindre, men den inneholder mer fett. Mange barn dier hyppig på kvelden for deretter å sove ganske mange timer om natten. Det at de tar endel på flaske er heller ikke uvanlig. De fleste barn vil ta endel om de får en flaskesmokk i munnen selv om det egentlig ikke er nødvendig. Du har jo tvillinger og fullammer bortsett fra på kvelden. Dette er jo kjempeflott og du må da se det i en helhet. Har du overskudd og mulighet til å øke melkemengden? Du kunne prøve å leie deg en dobbeltpumpe for å pumpe ut melk om morgenen som du kan ha til kvelden. Eller du kan prøve å legge hyppigere til på dagen om de er sugevillige. Om du gir tillegg nå noen kvelder så får du kanskje overskudd til å ta noen økedager. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn dier oftere om kveldene både for å legge opp seg selv et lite energilager til natten,og for å sette i gang større produksjon slikt at de har nattmat/er sikret mat dagen etter.Dette er ganske naturlig.Samtidig er det gjerne mindre melk i brystet om kveldene.

Flaske er lett å drikke av,og barn vil gjerne ta det de får,det er rent overlevelsesinnstinkt.Spesielt om kveldene da de er "programert" slik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...