Gå til innhold

Erfaring med å flytte til utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Livet mitt er helt forferdelig. Valget står mellom å gi opp, eller å "totalrenovere" livet. Vurderer å flytte utenlands, jobbe med noe enkelt, feks. på kafé (har robbet på kafé her i Norge og). Skifte ut omgivelser, mennesker og sysler helt. Noen som har gjort det samme? Hvordan går man frem? Tenker å flytte til Australia, NZ eller USA. 

Anonymkode: ca16f...409

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442288-erfaring-med-%C3%A5-flytte-til-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet mitt er helt forferdelig. Valget står mellom å gi opp, eller å "totalrenovere" livet. Vurderer å flytte utenlands, jobbe med noe enkelt, feks. på kafé (har robbet på kafé her i Norge og). Skifte ut omgivelser, mennesker og sysler helt. Noen som har gjort det samme? Hvordan går man frem? Tenker å flytte til Australia, NZ eller USA. 

Anonymkode: ca16f...409

Er livet forferdelig fordi du er syk? Høres risikabelt utenlands da.

Anonymkode: cf27c...311

AnonymBruker

Tror ikke USA eller Australia vil ta deg imot, det er allerede overflod av "unskilled labor" (og disse lønnes ekstremt lavt) så med mindre du har mye penger eller høy utdannelse eller nære slektninger der så får du neppe arbeidstillatelse. Men i EU er det vel lover om at folk kan arbeide hvor de vil nærmest etter hva jeg har forstått så f.eks sør europa burde være mulig å få til, men tøft arbeidsmarked der også for unskilled labor. Ellers er det mange andre land i verden enn vesten og EU, men, det er nedsider med det også f.eks muslimske land vil du bli fengslet dersom du blir offer for voldtekt, for da har du vært utro, og mye annet rart, så høres for dysfunksjonelt for min del men hver sin smak, i asia liker de ikke utlendinger mye (har du sort hudfarge kan du glemme det) men er du hvit så er det mulig men snakker du ikke språket vil du slite veldig.

Nei, tror det blir vanskelig, kanskje heller spar opp penger og ta f.eks et halvt år ferie i et drømmeland, uten å jobbe. Eller finn deg en (rik?) partner i de 6 månedene i f.eks usa eller australia og gift deg med han/hun, så er det gode muligheter for opphold, men les deg opp på detaljer for reglene relatert til det landet først :P 

Kan dra til afrika og jobbe som frivillig da mange synes det er meningsfylt, men, det er vel ikke en fremtid (eller trygt)

Anonymkode: a1663...e38

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...