Gå til innhold

Når en tror en trenger en sykemelding er det fastlegen man henvender seg til da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk en penicillinkur i 10 dager på privat klinikk men brystet er fremdeles like blålig. Jeg har bestilt mammografi men er i tvil om det kanskje er hudspesialist jeg burde vært hos. Stikkende punktvis følelse av og til i rygg og bena. Ringte fastlege i dag og kunne få time men ombestemte meg men dette går ikke over og jeg mottar ventelønn ennå ut måned og bare trenger en sykemelding om jeg skal følge regelverket. Fastlege virker ikke særlig interessert. Han sa jeg skulle få innkalling til mammografi men det kom aldri derfor har jeg bestillt privat klinikk. Men jeg trenger en sykemelding da jeg ikke kan søke jobb slik min plikt er overfor nav nå slik helsa pr dato er. Hva gjør jeg? Gått slik siden februar da min mor døde.

Anonymkode: b6c8a...2c9

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en penicillinkur i 10 dager på privat klinikk men brystet er fremdeles like blålig. Jeg har bestilt mammografi men er i tvil om det kanskje er hudspesialist jeg burde vært hos. Stikkende punktvis følelse av og til i rygg og bena. Ringte fastlege i dag og kunne få time men ombestemte meg men dette går ikke over og jeg mottar ventelønn ennå ut måned og bare trenger en sykemelding om jeg skal følge regelverket. Fastlege virker ikke særlig interessert. Han sa jeg skulle få innkalling til mammografi men det kom aldri derfor har jeg bestillt privat klinikk. Men jeg trenger en sykemelding da jeg ikke kan søke jobb slik min plikt er overfor nav nå slik helsa pr dato er. Hva gjør jeg? Gått slik siden februar da min mor døde.

Ja det er fastlege du kan henvende deg til. 

Anonymkode: 0c931...c4a

AnonymBruker

Jeg vil gjøre et nytt forsøk på å nå frem til lokal fastlege. Føler iallefall at alt bør undersøkes. Føler meg langt fra særlig bra og iallefall ikke bedre.

AnonymBruker

Jeg har inntrykk av at det er så mange som ikke klarer livene sine i dag også blant helsepersonell og det gjør jo ting veldig vanskelig. Spesielt når man ifølge HELFO har brukt opp sine muligheter for legebytter i 2018. Så nå er det ikke lett for så mange tror jeg. Alt er ikke bare når helsa svikter.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at det er så mange som ikke klarer livene sine i dag også blant helsepersonell og det gjør jo ting veldig vanskelig. Spesielt når man ifølge HELFO har brukt opp sine muligheter for legebytter i 2018. Så nå er det ikke lett for så mange tror jeg. Alt er ikke bare når helsa svikter.

Du kan bytte fastlege 2 ganger per år, det bør være mye nok. Det er jo heller ikke slik at du står uten fastlege om dine bytter er over, da står du hos den forrige. Jeg ser ikke hvordan noe slikt kan påvirke helsetilstanden? 

Anonymkode: 0c931...c4a

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tragisk når man står fast hos en fastlege som bare er underlig og sykelig.

Hvis du alt i mai har byttet fastlege 2 ganger siden i januar og dermed er på din tredje lege i år så har jeg problemer med å tro at alle disse tre er underlige og sykelige...

AnonymBruker
På ‎07‎.‎05‎.‎2018 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Ring tilbake til fastlegen og be om å få en time. Ut i fra måten du skriver her på doktoronline, så virker det ganske opplagt at du burde hatt hjelp fra helsevesenet, og man nå normalt starte hos fastlegen for å få fornuftig hjelp. Du skriver at fastlegen ikke virker særlig interessert, men det er ikke alltid så lett å tolke om fastleger er interesserte eller ikke - så det lureste du kan gjøre er å be direkte og konkret om hjelp til det du føler du trenger hjelp til. 

Har du tidligere hatt oppfølgning fra psykolog eller psykiater? 

Anonymkode: 77851...211

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...