Gå til innhold

bare noen tanker....


Gjest maria

Anbefalte innlegg

Gjest maria

I ettermiddag har jeg gått meg en lang tur. Gikk til kirkegården der mine barn ligger. Når jeg er ekstra nedfor tar jeg turen dit og sørger der. Lar tårene renne og tankene flyte fritt. Det er så godt å ha en grav å gå til, men som jeg skulle ønske at jeg slapp å ha det. Når jeg sitter på huk og ser ned på graven, ser jeg for meg mine to små barn. Det er så grusomt å vite at jeg aldri mer skal få se de. Har lyst til grave de opp igjen, holde de inntil meg. Noen ganger tror jeg at blir gal av all sorgen og savnet. Må virkelig ta meg sammen for å fungere noen dager.

Mange dager bare flyr avsted og jeg lurer på hvor dagen er blitt av. Jeg er til tider veldig tiltaksløs og kan sitte å stirre rundt meg uten å få med meg hva som skjer. Andre dager har jeg det litt bedre og kan til og med smile og le litt.

Denne berg og dalbanen i humørsvigninger tærer veldig på kreftene mine. P.g.a all psykisk smerte blir jeg fysisk veldig sliten. Jeg prøver å være i aktivitet og tvinger meg selv ut, bl.a gå lange turer, turer i marka på langrennski etc. Det er ikke lett, men jeg må. Det fine med å være i aktivitet er at jeg blir sliten og får sove bedre om natten.

Sorgprosessen og savnet er noe av det tøffeste jeg har opplevd i mitt liv. Men det er noe jeg må igjennom, kommer ikke utenom.

Veldig godt er det å ha dere her inne som man kan betro seg til og få forståelse. Andre sier at de forstår hvordan jeg har det, men det er dessverre slik at man selv må ha mistet et barn for å kunne virkelig forstå.

Dette var noen kveldstanker fra meg, måtte bare skrive det ned.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tankefull

Hei Maria,

Det er som du sier;det er godt å ha en grav å gå til,men skulle ønske at man slapp det.I formiddag var jeg selv på lillegutt`s grav for første gang etter at han ble satt ned....

Kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse av hvordan du har det.Livet er hardt,men vi er nødt til å leve det...!

"De tårene man svelger er meget bitrere enn dem man feller."(Victor Hugo):selvom vi alle vet at det blir en del av de også...

Tenker på deg.Klem fra mamma`n til Nestor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...