Gå til innhold

Når mobilen ikke vil låses opp? ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøvd dette start på 1:30 i videon

Men du mister alt du har lagret ... mobilen blir som "ny"

Antar du mener telefonen koden, og ikke sim koden, er det sim koden du har glemt må du få puk koden fra din leverandør

Anonymkode: 6fab9...b67

Gjest Mina1
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd dette start på 1:30 i videon

Men du mister alt du har lagret ... mobilen blir som "ny"

Antar du mener telefonen koden, og ikke sim koden, er det sim koden du har glemt må du få puk koden fra din leverandør

Jeg har simkortet, men problemet er at mobilen ikke vil slå inn tall der det står at man må trykke inn tall for pinkoden, og dermed kommer jeg ikke innpå. Den krever også at jeg må slå inn pinkode for å slå av mobilen. Står helt fast..... Kommer ingen vei...

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

vet du hvordan jeg restarter den? 

Jeg slår den av og så på igjen.  Min Samsung tuller innimellom, både med og ikke ville slå seg på og med andre ting. Min mobil er over 2 år og den begynte å tulle da den var nesten 2 år. Noen sier at jeg ikke kan regne med lengre levetid, men jeg har ikke lyst til å kjøpe ny før jeg absolutt må.

AnonymBruker
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har simkortet, men problemet er at mobilen ikke vil slå inn tall der det står at man må trykke inn tall for pinkoden, og dermed kommer jeg ikke innpå. Den krever også at jeg må slå inn pinkode for å slå av mobilen. Står helt fast..... Kommer ingen vei...

Pinkode for å slå av mobil høres rart ut... Mulig noe er galt med hardware eller et virus. Men ja er det avtagbart batteri så er det jo bare å prøve det da, ellers kan du skru på lommelykta så går den tom for strøm til slutt og da må han skru seg av uansett om han vil eller ei ;) 

Gjest Mina1
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pinkode for å slå av mobil høres rart ut... Mulig noe er galt med hardware eller et virus. Men ja er det avtagbart batteri så er det jo bare å prøve det da, ellers kan du skru på lommelykta så går den tom for strøm til slutt og da må han skru seg av uansett om han vil eller ei ;) 

Ja den er helt ny og derfor helt kjipt.... Vet du hvordan man skrur på lommelykta på den... Klarer ikke å komme innpå noe som helst. Jeg må forsøke å la den gå tom for strøm. Verste er at jeg ikke har forsikring på den.... ;) 

AnonymBruker

Yes ... jeg kom meg innpå :D Etter å ha deaktivert en funksjon jeg klesjet fingen hardt på .... så ville den plutselig samarbeide :D . Takk for gode råd fra dere og engasjement... :) .

bra det løste seg :P 

Du trenger ikke garanti btw ihvertfall ikke fra vanlige butikker, i Norge gjelder forbrukerkjøpsloven så om det er noe galt så må de fikse eller gi deg ny innen 2 år ihvertfall med mindre det er din feil,  personlig ville jeg trodd det gjaldt 5 år men har aldri googlet det så vet ikke, men ser hun over her fikk sin ødelagt etter 2 år så kanskje det bare er forventet levealder på 2 år på mobiltelefoner høres merkelig ut men jeg er helt ny på slikt så vet ikke hva praksis er. Kjøpte en smarttelefon selv nylig for å teste for det var blitt så billig med billige smarttelefoner , men ble sur pga alle de personverngreiene følte alle apper får vite alt om alt om meg :P  Men men

Gjest Mina1
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

bra det løste seg :P 

Du trenger ikke garanti btw ihvertfall ikke fra vanlige butikker, i Norge gjelder forbrukerkjøpsloven så om det er noe galt så må de fikse eller gi deg ny innen 2 år ihvertfall med mindre det er din feil,  personlig ville jeg trodd det gjaldt 5 år men har aldri googlet det så vet ikke, men ser hun over her fikk sin ødelagt etter 2 år så kanskje det bare er forventet levealder på 2 år på mobiltelefoner høres merkelig ut men jeg er helt ny på slikt så vet ikke hva praksis er. Kjøpte en smarttelefon selv nylig for å teste for det var blitt så billig med billige smarttelefoner , men ble sur pga alle de personverngreiene følte alle apper får vite alt om alt om meg :P  Men men

nei det løste seg ikke. Jeg ramlet ut igjen og fikk samme problemet på nytt

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Mina1 skrev:

nei det løste seg ikke. Jeg ramlet ut igjen og fikk samme problemet på nytt

Står på prisjakt at mobilen har utskiftbart batteri, så ta ut batteriet så mobilen skrur seg av og gjør det som stod i videon på 1:30 ut i videon for å resette den

15 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja den er helt ny og derfor helt kjipt.... Vet du hvordan man skrur på lommelykta på den... Klarer ikke å komme innpå noe som helst. Jeg må forsøke å la den gå tom for strøm. Verste er at jeg ikke har forsikring på den.... ;) 

Du trenger ikke forsikring for å få hjelp der du kjøpte den, det går på garantien. Høres merkelig ut dette. Ta kontakt med butikken du kjøpte den fra. Om du ikke får til å restarte den slik du har fått tips om.

Gjest Mina1
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Du trenger ikke forsikring for å få hjelp der du kjøpte den, det går på garantien. Høres merkelig ut dette. Ta kontakt med butikken du kjøpte den fra. Om du ikke får til å restarte den slik du har fått tips om.

fant ut av det... kom innpå og det sto at jeg måtte suspendere en funksjon for blinde og sånne ting... for å komme innpå ..noe som het talk et eller annet. Og jeg trykket ok og kom innpå på nytt... merkelige greier...Men nå funker den dere :) .Takker så mye for råd og engasjement :) 

Endret av Mina1

Men simkortet funker ikke... skal det ikke gå automatisk med at simkortet skal fungere i ny telefon.. eller må jeg trykke på noe? 

Med mindre du har kjøpt en ny telefon med binding til et abonnement så skal det vel fungere? Så lenge du ikke har byttet operatør eller noe.

Gjest Mina1
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Med mindre du har kjøpt en ny telefon med binding til et abonnement så skal det vel fungere? Så lenge du ikke har byttet operatør eller noe.

Jeg har kjøpt ny mobil på nettet på komplett. Men ikke binding til abonnoment. Jeg har abonnement fra før av .....

Endret av Mina1
Gjest Mina1

Mulig at man ikke kan bruke en ny mobil uten å gå til en forhandler og få abbonoment med binding... et nytt et. Jeg har abbonoment men trodde det gikk å kjøpe ny mobil på komplett og bruke det gamle simkortet...men mulig det ikke går, og at man må nødt å skifte abbonoment når man bytter simkort inn i en ny telefon...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...