Gå til innhold

Hva synes du er " en bedre middag"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 minutter siden, Lillemus skrev:

Fredag = taco. :) Jeg har begynt å ha laks på istedet for karbonadedeig og det er knallgodt!

Jeg er veldig glad i laks men tacolaks høres veldig rart ut :huh: Laks i lefse er jo godt, men jeg greier ikke helt å tenke at cummin og allehånde skal bidra positivt... :) 

Annonse

10 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg er veldig glad i laks men tacolaks høres veldig rart ut :huh: Laks i lefse er jo godt, men jeg greier ikke helt å tenke at cummin og allehånde skal bidra positivt... :) 

Det finnes eget tacokrydder for fisk - kjempegodt! 

43 minutter siden, Lillemus skrev:

Fredag = taco. :) Jeg har begynt å ha laks på istedet for karbonadedeig og det er knallgodt!

Jeg har spist fisketaco i California, og det har vært kjempegodt! Men har jo vært noe helt annet, har litt problemer med å se for meg norsk taco og laks 🤫🤭

12 minutter siden, emilie321 skrev:

Noe av det beste jeg får er en saftig og mør biff, medium stekt. Med fløtegratinerte poteter til, men det er uhyre sjelden jeg spiser det. Maks to ganger i året, hvis det skjer så ofte da.

Enig, en god biff er godt, må innrømme jeg er nokså kresen på både kjøttet og stekingen.

Jeg luker best å bare ha en god salat og evt også litt stekte poteter/pommes frites til. Fløtegratinerte poteter blir for kraftig.

Akkurat nå, Xtra skrev:

Enig, en god biff er godt, må innrømme jeg er nokså kresen på både kjøttet og stekingen.

Jeg luker best å bare ha en god salat og evt også litt stekte poteter/pommes frites til. Fløtegratinerte poteter blir for kraftig.

Potetbåter med skall og stekt i olje med div urter er også kjempe godt.  Er også kresen angående kjøttet og stekingen. Selv er jeg ikke noe flink til å steke biff, den blir ikke som jeg ønsker . Derfor spiser jeg som regel hvis jeg er på en restaurant som jeg vet de er flinke med biff (og det er ikke ofte jeg er)

Annonse

AnonymBruker

Har spist biff men forrige gang jeg laget fikk jeg en bit i halsen og holdt på å bli kvalt. Fingrene i halsen og opp med vinduet. Var heldig for var alene. Så aldri mer.

Karbonader er ofte så salt. Ikke glad i salt.

Fisk er godt men ifølge en avis i går kan det være problematisk også.

Kylling er jeg ikke glad i.

Salat er godt men mye arbeide.

Igrunnen ikke noe pizzafat heller men er mye påvirket av reklamen og liker godt ost og ketchupsmaken.

Egg og bacon er ikke dumt.

All mat er selvsagt godt men merker kroppen sier mere fra om at kanskje alt ikke er bra i store mengder.😊

Anonymkode: 2bf4e...09d

FjellOgDalar

For meg innebærer begrepet "en bedre middag" en matrett det ligger mye jobb og kjærlighet i - når den tibberedes av et familiemedlem eller venn. Men jeg bruker nok begrepet mest om å spise noe godt ute. Gjerne en litt mer high end restaurant hvor det kan koste litt. Er veldig glad i sjømat og fisk, så en fisk- og sjømatsrestaurant som virkelig leverer er hærlig. Så var det klassikeren med biff og fløtegratinerte poteter, men da må biffen være perfekt rå til medium - saftig. Indisk kjøkken er ikke å forakte. I det hele tatt liker jeg å være med venner og/eller familie på en skikkelig middag ute :) Det er så viktig å kunne hygge seg sammen, ta seg litt pusterom. Kanskje først gå på en fin konsert eller teaterforestilling og så ta restaurantbesøket etterpå. Da er det fullkomment synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...