Gå til innhold

Hypokonder etter psykose

Anbefalte innlegg

Gjest elina777
Skrevet

Har dere hørt om folk som får skikkelig helseangst etter psykose? Det gjelder meg. Før psykosene var jeg bekymringsfri, nå går jeg med kontinuerlig angst for alvorlig sykdom. Det hjelper ikke at jeg har hatt sex med mange i mani og går rundt og er tungpustet, legen min vil sjekke meg for astma og faren min har hjertesvikt og det er EN av sykdommene Gud advarte meg om/media hadde en artikkel om som var direkte rettet mot meg under psykosen. Hjernen min går kontinuerlig og analyserer «tegn», og særlig mot sykdom. Har et vanvittig tankekjør, men hjalp å snakke med behandleren min på DPS mot det. 

Dette går ut over min livskvalitet, alt jeg kan gjøre er å be om at det bare er overvekten (83 kg) som gjør meg tungpustet, selv om jeg har mistet 7 kg og det ikke har hjulpet. 

Kan topimax gjøre en tungpustet? Isåfall er det verdt det for jeg mister stadig vekt

stjernestøv
Skrevet
3 timer siden, elina777 skrev:

Har dere hørt om folk som får skikkelig helseangst etter psykose? Det gjelder meg. Før psykosene var jeg bekymringsfri, nå går jeg med kontinuerlig angst for alvorlig sykdom. Det hjelper ikke at jeg har hatt sex med mange i mani og går rundt og er tungpustet, legen min vil sjekke meg for astma og faren min har hjertesvikt og det er EN av sykdommene Gud advarte meg om/media hadde en artikkel om som var direkte rettet mot meg under psykosen. Hjernen min går kontinuerlig og analyserer «tegn», og særlig mot sykdom. Har et vanvittig tankekjør, men hjalp å snakke med behandleren min på DPS mot det. 

Dette går ut over min livskvalitet, alt jeg kan gjøre er å be om at det bare er overvekten (83 kg) som gjør meg tungpustet, selv om jeg har mistet 7 kg og det ikke har hjulpet. 

Kan topimax gjøre en tungpustet? Isåfall er det verdt det for jeg mister stadig vekt

Fikk du mindre matlyst når du tar topimax? Hvor mange mg tar du?

Jeg har vært hypokonder før.

Gjest elina777
Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk du mindre matlyst når du tar topimax? Hvor mange mg tar du?

Jeg har vært hypokonder før.

200 mg

ja hjernen skriker ikke etter pizza og burger

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, elina777 skrev:

200 mg

ja hjernen skriker ikke etter pizza og burger

Å det har jeg lyst å prøve. Måtte du øke sakte?

Gjest elina777
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det har jeg lyst å prøve. Måtte du øke sakte?

Han som skrev det ut sa 25 mg hver andre uke, men ble lagt inn for mani og de økte med 50 mg om gangen

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, elina777 skrev:

Han som skrev det ut sa 25 mg hver andre uke, men ble lagt inn for mani og de økte med 50 mg om gangen

Ok. Takk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...