AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 Hvor lenge må jeg vente med å kjøre bil etter å ha tatt 1mg Rivotril i henhold til denne listen?. Altså hvor mange µM er det etter såså mange timer?. https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2016-01-12-19 Anonymkode: d8c06...3a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 Jeg spurte på lommelegen, og de sa til meg drøyt en og en halv uke for å være helt sikker. Det har nok litt og si om du tar det hver dag, eller om du har tatt det som engangstilfelle. Anonymkode: 98a3d...721 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte på lommelegen, og de sa til meg drøyt en og en halv uke for å være helt sikker. Det har nok litt og si om du tar det hver dag, eller om du har tatt det som engangstilfelle. Anonymkode: 98a3d...721 Hørtes da veldig lenge ut, mulig det tar så lang tid før det er 100% er ute av blodet, men kan jo ikke tilsvare noe særlig etter 1-2 døgn?. Kjenner jo ingenting ett døgn etter inntak. Gikk inn på promillekalkulatoren og der får jeg maks 0.2 i promille av 2 stk. halvlitere, ville aldri kjørt etter det, men at det da skal være strengere ett døgn etter inntak av 1mg Rivotril høres jo helt bak mål ut. Skjønner ikke helt den oversikten jeg linket til. Anonymkode: d8c06...3a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 Nei, altså rivotril har halveringstid på 30-40 timer. Man regner 5-6 ganger halveringstid før noe effektivt er ute av kroppen. Da man er helt sikker. Så strengt er det altså, men jeg har spurt NHD (psykiateren som pleide å være her, og han sa engangsinntak gikk fortere ut av kroppen). Virkningen går selvfølgelig fortere ut av kroppen, men ikke utslag på politiets spytttest. Da er det halveringstid som gjelder, altså flere ganger halveringstiden. Her er spørsmålet jeg stilte på lommelegen: https://www.lommelegen.no/medisiner/legesvar/rivotril-og-bilkjoring/69031783 Anonymkode: 98a3d...721 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 Skrevet 21. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, altså rivotril har halveringstid på 30-40 timer. Man regner 5-6 ganger halveringstid før noe effektivt er ute av kroppen. Da man er helt sikker. Så strengt er det altså, men jeg har spurt NHD (psykiateren som pleide å være her, og han sa engangsinntak gikk fortere ut av kroppen). Virkningen går selvfølgelig fortere ut av kroppen, men ikke utslag på politiets spytttest. Da er det halveringstid som gjelder, altså flere ganger halveringstiden. Her er spørsmålet jeg stilte på lommelegen: https://www.lommelegen.no/medisiner/legesvar/rivotril-og-bilkjoring/69031783 Anonymkode: 98a3d...721 Skjønner, er vel vanskelig å si helt sikkert. Jeg er veldig usikker angående dette. Måtte i fjor høst ta blodprøve hos fastlegen da jeg ifølge han måtte ned til 1mg for å beholde lappen og etter nedtrapping tok jeg blodprøve som var ok, er nå på 0.5mg, men venter alltid nesten 24 timer før jeg kjører. Men, blir veldig forvirret av alt jeg leser på nettet. Mulig disse grensene er for folk som missbruker medikament og ikke for de som bruker det som avtalt med fastlegen. Anonymkode: d8c06...3a4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.