Gå til innhold

Bipolar 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er bipolar 2 mer dødelig enn bipolar 1?

Anonymkode: b55fe...b59

Skrevet

Er den det? Referanse.

Hvis det er slik, er det pga alle de komorbide tilstander, særlig angst i ulike former inkl. ocd.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, kupton skrev:

Er den det? Referanse.

Hvis det er slik, er det pga alle de komorbide tilstander, særlig angst i ulike former inkl. ocd.

Er det ikke slik at emosjonelt ustabil pf oftere er komorbid med bipolar 2 enn bipolar 1? Føler en del med eupf også har bp2. Men det er godt mulig jeg tar helt feil her. 

Anonymkode: fae85...44b

Skrevet

Eupf har faktisk ikke så høy selvmordsrate. De begrenser det til "villet egenskade".

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, kupton skrev:

Eupf har faktisk ikke så høy selvmordsrate. De begrenser det til "villet egenskade".

Og gjerne halvhjertede selvmordsforsøk? Kan ikke disse "selvmordsforsøkene" ende fatalt? 

Anonymkode: fae85...44b

Skrevet

Jo, noen ganger. Men heldigvis ikke så ofte at de utgjør en spesiell høyrisikogruppe mht selvmord. Mange opparbeider en betydelig kompetanse på å holde seg på riktig side av grensa.

FjellOgDalar
Skrevet

Hvor har du hørt at bp2 er mer dødelig, ts? Det er jeg interessert i å vite. Det er kanskje som sagt over andre problemer som ofte følger med på kjøpet som høyner risikoen. Rusproblemer er en diger tilleggsbelastning som nok kan vippe folk over.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Hvor har du hørt at bp2 er mer dødelig, ts? Det er jeg interessert i å vite. Det er kanskje som sagt over andre problemer som ofte følger med på kjøpet som høyner risikoen. Rusproblemer er en diger tilleggsbelastning som nok kan vippe folk over.

Folk med bp2 på grupper på Facebook påstår det og når jeg googler støttes påstanden

Anonymkode: b55fe...b59

Skrevet

Her er en god artikkel om bipolar lidelse om mortalitet. Den skiller dog ikke på type 1 og 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...