AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Hei! For ca 5 år siden holdt jeg på med en fyr i omtrent et halvt år. Han var veldig forelsket i meg, jeg var ikke forelsket i han, men var med han fordi vi hadde det kjekt sammen, og han var utrolig snill og omtenksom. Etter hvert kuttet jeg mer og mer kontakten, uten at jeg snakket med han om det. Dette var nok mest fordi jeg var ung og ville leve "singellivet". Først etter flere måneder der jeg hadde unngått å svare på meldinger, eller bare svart helt kort, ba han om en forklaring. Jeg sa tilslutt bare at det ikke kom til å bli mer mellom oss, fordi jeg ikke følte det samme som han. Selv om han respekterte dette, vet jeg at han ble såret. I ettertid har jeg veldig dårlig samvittighet for måten jeg brukte han på, ved å ikke si ifra om mine fraværende følelser, men bare la han fortsette å gi meg oppmerksomhet. Jeg har derfor skrevet en melding jeg vurderer å sende han, der jeg beklager måten det ble slutt på, og sier at jeg synes vi hadde det fint sammen. Fremstår jeg veldig sær hvis jeg gjør det, så lenge etter? Jeg lurer også litt på hvordan dette vil oppfattes. Jeg har ikke snakket med han siden, så jeg kjenner han jo egentlig ikke lengre. Vil det oppfattes som at jeg vil at det skal bli noe mellom oss igjen? Tenk om vi skulle få kontakt igjen, bare for å finne ut at vi egentlig ikke passer sammen? Føler veldig for å lette dette fra skuldrene mine, men vet ikke om det er smart å sende meldingen eller ikke. Setter veldig pris på innspill om noen der ute har tanker om dette! Anonymkode: 323e6...0ac 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! For ca 5 år siden holdt jeg på med en fyr i omtrent et halvt år. Han var veldig forelsket i meg, jeg var ikke forelsket i han, men var med han fordi vi hadde det kjekt sammen, og han var utrolig snill og omtenksom. Etter hvert kuttet jeg mer og mer kontakten, uten at jeg snakket med han om det. Dette var nok mest fordi jeg var ung og ville leve "singellivet". Først etter flere måneder der jeg hadde unngått å svare på meldinger, eller bare svart helt kort, ba han om en forklaring. Jeg sa tilslutt bare at det ikke kom til å bli mer mellom oss, fordi jeg ikke følte det samme som han. Selv om han respekterte dette, vet jeg at han ble såret. I ettertid har jeg veldig dårlig samvittighet for måten jeg brukte han på, ved å ikke si ifra om mine fraværende følelser, men bare la han fortsette å gi meg oppmerksomhet. Jeg har derfor skrevet en melding jeg vurderer å sende han, der jeg beklager måten det ble slutt på, og sier at jeg synes vi hadde det fint sammen. Fremstår jeg veldig sær hvis jeg gjør det, så lenge etter? Jeg lurer også litt på hvordan dette vil oppfattes. Jeg har ikke snakket med han siden, så jeg kjenner han jo egentlig ikke lengre. Vil det oppfattes som at jeg vil at det skal bli noe mellom oss igjen? Tenk om vi skulle få kontakt igjen, bare for å finne ut at vi egentlig ikke passer sammen? Føler veldig for å lette dette fra skuldrene mine, men vet ikke om det er smart å sende meldingen eller ikke. Setter veldig pris på innspill om noen der ute har tanker om dette! Anonymkode: 323e6...0ac Som du er innenpå, dette gjør du evt bare for å lette egen samvittighet. For ham gjør du bare vondt verre. La ham i fred. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Nei, synes ikke du skal rippe opp i dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Nei. Anonymkode: 9ffb6...e1e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Nei. Jeg synes ikke du skal ripe opp i det. For hjelper det han i dag? Livet har sikkert gått videre for ham siden den gang. Og det siste han vil høre er en forklaring om hvorfor du ikke ville mer. Har du følelser for å være sammen med han så er det en annen sak. Men slik jeg forstår det så har du ikke de følelsene. Derfor er det best å bare la han få fred. Endret 26. mai 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For ca 5 år siden holdt jeg på med en fyr i omtrent et halvt år. Han var veldig forelsket i meg, jeg var ikke forelsket i han, men var med han fordi vi hadde det kjekt sammen, og han var utrolig snill og omtenksom. Etter hvert kuttet jeg mer og mer kontakten, uten at jeg snakket med han om det. Dette var nok mest fordi jeg var ung og ville leve "singellivet". Først etter flere måneder der jeg hadde unngått å svare på meldinger, eller bare svart helt kort, ba han om en forklaring. Jeg sa tilslutt bare at det ikke kom til å bli mer mellom oss, fordi jeg ikke følte det samme som han. Selv om han respekterte dette, vet jeg at han ble såret. I ettertid har jeg veldig dårlig samvittighet for måten jeg brukte han på, ved å ikke si ifra om mine fraværende følelser, men bare la han fortsette å gi meg oppmerksomhet. Jeg har derfor skrevet en melding jeg vurderer å sende han, der jeg beklager måten det ble slutt på, og sier at jeg synes vi hadde det fint sammen. Fremstår jeg veldig sær hvis jeg gjør det, så lenge etter? Jeg lurer også litt på hvordan dette vil oppfattes. Jeg har ikke snakket med han siden, så jeg kjenner han jo egentlig ikke lengre. Vil det oppfattes som at jeg vil at det skal bli noe mellom oss igjen? Tenk om vi skulle få kontakt igjen, bare for å finne ut at vi egentlig ikke passer sammen? Føler veldig for å lette dette fra skuldrene mine, men vet ikke om det er smart å sende meldingen eller ikke. Setter veldig pris på innspill om noen der ute har tanker om dette! Anonymkode: 323e6...0ac Absolutt ikke. Dette gjør du bare for din egen skyld. Derfor skal du la det være. Anonymkode: e71c0...8ba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler veldig for å lette dette fra skuldrene mine, men vet ikke om det er smart å sende meldingen eller ikke. Setter veldig pris på innspill om noen der ute har tanker om dette! Anonymkode: 323e6...0ac Be om unnskyldning nå for noe som hendte for 5 år siden? Noe som han mest sannsynlig har lagt bak seg og glemt for lenge siden - glem det. Dersom dette virkelig tynger deg så mye så er det en bør du må bære uten å kontakte ham igjen, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For ca 5 år siden holdt jeg på med en fyr i omtrent et halvt år. Han var veldig forelsket i meg, jeg var ikke forelsket i han, men var med han fordi vi hadde det kjekt sammen, og han var utrolig snill og omtenksom. Etter hvert kuttet jeg mer og mer kontakten, uten at jeg snakket med han om det. Dette var nok mest fordi jeg var ung og ville leve "singellivet". Først etter flere måneder der jeg hadde unngått å svare på meldinger, eller bare svart helt kort, ba han om en forklaring. Jeg sa tilslutt bare at det ikke kom til å bli mer mellom oss, fordi jeg ikke følte det samme som han. Selv om han respekterte dette, vet jeg at han ble såret. I ettertid har jeg veldig dårlig samvittighet for måten jeg brukte han på, ved å ikke si ifra om mine fraværende følelser, men bare la han fortsette å gi meg oppmerksomhet. Jeg har derfor skrevet en melding jeg vurderer å sende han, der jeg beklager måten det ble slutt på, og sier at jeg synes vi hadde det fint sammen. Fremstår jeg veldig sær hvis jeg gjør det, så lenge etter? Jeg lurer også litt på hvordan dette vil oppfattes. Jeg har ikke snakket med han siden, så jeg kjenner han jo egentlig ikke lengre. Vil det oppfattes som at jeg vil at det skal bli noe mellom oss igjen? Tenk om vi skulle få kontakt igjen, bare for å finne ut at vi egentlig ikke passer sammen? Føler veldig for å lette dette fra skuldrene mine, men vet ikke om det er smart å sende meldingen eller ikke. Setter veldig pris på innspill om noen der ute har tanker om dette! Anonymkode: 323e6...0ac Det er ganske selvsentrert å ville belemre en annen med en slik melding fem år i etterkant. Det er ikke rimelig å utsette andre for en klein melding bare fordi du har lyst til å "lette dette fra skuldrene dine". Anonymkode: c6485...96f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Haha må nesten le, hva får deg til å tro at han fremdeles dveler med en kjapp flørt fem år etter, og attpåtil med en som behandlet han dårlig på slutten? Det vil oppfattes akkurat som det det er, som selvopptatthet. Sorry. Endret 27. mai 2018 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Jeg har lyst til å være kjerringa mot strømmen her, og det er nettopp fordi jeg faktisk en gang fikk en unnskyldning, flere år etter! Det var fra en tidligere kjæreste, så altså mer enn en flørt, men "oppbruddsfasen" tok alt for lang tid fordi han holdt meg på gress og ga meg falske forhåpninger (særdeles kort fortalt). Jeg fikk etter noen år et brev fra han med uforbeholden unnskyldning og satte veldig pris på det, selv om jeg for lengst hadde lagt dette bak meg og var vel etablert i nytt forhold og i ferd med å skulle gifte meg. Det føltes godt at han også hadde sett at oppførselen var gal, og det var veldig hyggelig at han tok seg bryet med å unnskylde. Det føltes veldig oppriktig og ekte, og brevet inneholdt ingen forsøk på å oppnå noe som helst - verken å få meg tilbake eller å rette pekefinger mot meg og min rolle i dette. Det var ikke nødvendig for meg å motta dette brevet for å legge fortiden bak meg - jeg hadde allerede gjort det i den tiden som hadde gått. Så brevet hadde kanskje mest effekt for han og hans samvittighet, men det frarøver ikke at jeg syntes det var en hyggelig overraskelse. Mange her argumentert med at man ikke skal gjøre noe dersom hovedgrunnen er å lette sin egen samvittighet. Det kan være et relevant argument dersom beskjeden som kommer tilfører noen byrder. Men dersom unnskyldningen er uforbeholden, uten å fordele skyld til den det unnskyldes over og uten å ville "oppnå" noe, og at det heller ikke tillegger mottakeren noen føleøser eller egenskaper, kan jeg ikke se noe som helst galt i at en unnskyldning kommer. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guerrito Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Dersom du noen gang traff på han igjen og det da ble naturlig å si noe om det- så kan man si noe om det--- men dette er fem år siden og som andre skriver her: bare for å lette din egen samvittighet. Du er blitt fem år eldre, det har også han. Han var en del av din utvikling og du hans. Sånn er livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442595-b%C3%B8r-jeg-ta-kontakt-med-min-gamle-fl%C3%B8rt-og-beklage/#findComment-3851966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.