Gå til innhold

Paranoid schizofreni og studere på universitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det mulig for en med denne diagnosen og som bruker medisiner å studere? Vet det er veldig individuelt, men lurer på om det er noen som har erfaringer med dette. Selv vet jeg ikke om jeg klarer det pga medisiner som gjør meg trøtt og konsentrasjon som er helt i bånn.

Anonymkode: d3b69...80c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve, og så se hvordan det går?

Anonymkode: 860a6...eb2

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det mulig for en med denne diagnosen og som bruker medisiner å studere? Vet det er veldig individuelt, men lurer på om det er noen som har erfaringer med dette. Selv vet jeg ikke om jeg klarer det pga medisiner som gjør meg trøtt og konsentrasjon som er helt i bånn.

Anonymkode: d3b69...80c

Ingenting er umulig men bakgrunnen din har mye å si. Hvor kommer du fra - om du seiler inn på universitetet etter 4 år på AAP/uføre/ totalt isolasjon så er sjansene dårlige. Om du har hatt en liten jobb ved siden av, forsøkt å gjøre ferdig VGS/tatt noen fag så er sjansene noe bedre. Jeg ville vurdert muligheten for å ta 1 fag per semester i begynnelsen, kanskje max 10 studiepoeng inntil du blir mer trygg på alt. Snakke med rådgivere ved skolen, kanskje de vet om noen kreative løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...