Gå til innhold

Rar bivirkning av Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar Lamictal, og har fått noe som ser ut som lyse, små føflekker. Spes på brys og mage, men også på armer. Ser ikke ut som noe utslett. Huden føles litt mer sårbar og ømfiendtlig enn vanlig. Virker som jeg har blitt mer "tynnhudet" også. 😏

Har stått på Lamictal noen måneder, og disse bivirkningene kom en tid etter oppstart. 

Ellers merker jeg ingen bivirkninger, og føler meg i fin form. 

Lurer litt på om jeg bør trappe ned Lamictal pga dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten spørre legen din om.

Anonymkode: 091b1...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Utslett er ikke en uvanlig bivirkning av lamictal. Ta kontakt med legen din.

Anonymkode: bcce7...65f

AnonymBruker
Skrevet
28 minutes ago, AnonymBruker said:

Det må du nesten spørre legen din om.

Anonymkode: 091b1...5e3

Det hadde kanskje vært best å spørre en psykiater om dette, antar jeg. Min forrige lege (har flyttet) visste ikke. Og har nettopp flyttet, så står på venteliste for lege. Får google litt mer også kanskje. 😏

Anonymkode: a9079...ee1

AnonymBruker
Skrevet
26 minutes ago, AnonymBruker said:

Utslett er ikke en uvanlig bivirkning av lamictal. Ta kontakt med legen din.

Anonymkode: bcce7...65f

Men det ser ikke ut som noe utslett. Ser ut som små lysebrune føflekker. Var spent på om noen andre her hadde erfaring med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et typisk spørsmål som ingen her inne kan svare deg på. Du må snakke med legen som skrev ut disse medisinene evt en  annen som har tatt over for han/henne. Hvis en lege ikke vet har han/henne et ansvar for å finne ut mer informasjon om dette og kan kontakte spesialister.

Anonymkode: b36d8...279

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det ser ikke ut som noe utslett. Ser ut som små lysebrune føflekker. Var spent på om noen andre her hadde erfaring med det. 

Kan det hende at det ikke har med Lamictal å gjøre i det hele tatt, men "fregner" eller lignende du kan ha fått på grunn av soleksponering? Det har jo vært ganske mye sol og varme i det siste, og du har kanskje solt deg i bikini? Bare en tanke.

Anonymkode: cf592...653

Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette er et typisk spørsmål som ingen her inne kan svare deg på. Du må snakke med legen som skrev ut disse medisinene evt en  annen som har tatt over for han/henne. Hvis en lege ikke vet har han/henne et ansvar for å finne ut mer informasjon om dette og kan kontakte spesialister.

Anonymkode: b36d8...279

Antar du har rett i det. Får ringe og høre om en lege kan svare på dette.Min gamle lege visste som sagt ikke, og bare sa det var opp til meg om jeg ville fortsette på dem. Uten fastlege her jeg bor nå, for øyeblikket. Alle blodprøver var fine, og føler meg frisk og pigg. Men er jo litt rart. 😏

AnonymBruker
Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan det hende at det ikke har med Lamictal å gjøre i det hele tatt, men "fregner" eller lignende du kan ha fått på grunn av soleksponering? Det har jo vært ganske mye sol og varme i det siste, og du har kanskje solt deg i bikini? Bare en tanke.

Tror neppe det kan være soleksponering, da det har vært veldig lite av det. Og bikini er nok utelukket, da jeg er mann. 😂 Men det kunne jo ikke du vite. 😏 Ellers var det et veldig godt poeng. 👍 Takk for alle svar! ☺️

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Men det ser nok mer ut som fregner ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...