Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Jeg har røkt hasj daglig i 17 år nå og mistet lappen i 18mnd. Sluttet med det for 3 uker siden. 

Noen uker før det så begynte jeg å ta blåvalium. Jeg trengte ikke hasjen lenger da for jeg hadde det fint da. Svettet nesten ikke engang. Men pillemarkedet er ikke så stabilt så jeg har brukt rivotril en liten periode,  før jeg fikk tak i de siste 20 blåvaliumene. De siste ukene har jeg tatt doble rohypnol.  2-3 om dagen. Jeg må nødt til å slutte med for alle merker jeg er rusa på disse og jeg går på urinprøver.  Og jeg bare surrer da jeg tar dem så mister litt kontroll over livet. Jeg har 5 stk igjen og jeg skal ikke ha flere nå.  Det jeg lurer på er hvor lang seponeringstid er det på rohypnol?  Klarer jeg å få trappet ned på disse 5?

Tenkte slik:

Dag1 3/4 

Dag2 3/4

Dag3 1/2

Dag 4 1/2

Dag 5 1/4

Og holde meg på 1/4 til det er tomt. 

Vil dette bli tøft for meg?  Eller ble det gå greit siden jeg ikke har tatt dem lenger enn 2-3 uker.  Jeg merket ikke noe sug etter blåvaliumen da jeg ikke fikk den mer. Men jeg hadde jo en erstatter som var sterkere,  dog med annet virkestoff. 

Sliter veldig med sosial angst og klarer ikke å treffe eller holde samtaler med mennesker. Jeg bruker Zoloft og Fluanxol fra legen + imovane fra legen i tillegg men de tar ikke den sosiale angsten og de kraftige nervene jeg har blant folk. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg får ikke valium av legen sålenge jeg bruker imovane. 

Siste jeg ble anbefalt fra legen var Lyrica. Kan dette være noe som gjør den sosiale angsten og nervene bedre? 

Jeg må ha lappen igjen så jeg må slutte nå. 

Noen tips som kan hjelpe Meg?

Takk

Skrevet (endret)

Finnes det noen medisiner i det heletatt man kan kjøre bil med ,som demper den sosiale angsten og nervene og gir litt håp om å leve videre. Jeg har nesten mistet trua på at det finnes medisiner som er milde men gode.. 

Jeg vil bare slippe å ha den indre uroen å ha mulighet til å besøke venner og naboer,  sier nei til alle de spørsmålene om jeg vil være med på noe.  Jeg stivner helt  med øyekontakt med folk og kommer meg nesten ikke ut døra. Men jeg jobber da,  dog alene i avdelingen så det går greit nok. 

Endret av Tom33
Skrevet

Med din rushistorie vil du ikke klare å slutte på Rohypnol uten betydelig ubehag. Men det regimet du skisserer er nok det beste du kan få til med det du har til rådighet.

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg tenker det beste er å være ærlig, og bitre i det sure eplet det kan være å be om hjelp til nedtrapping - slik at du kan gjøre det uten så mye ubehag.

Det er selvsagt kjipt ikke å få tilbake lappen slik du øsnker, men noen ganger må man gjøre sure prioriteringer - selv om dette omhandler ens egen helse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...