Gå til innhold

Kan man bli psykisk ustabil/aggressiv av Neurontin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste tida har jeg økt fra 900mg til 2100mg i uka med intervall på 300mg pr. uke. Dette følger fastlegen min opp inntil jeg skal tilbake til nevrolog om oppunder halvåret. Har fått det mot smertefull nevropati. Mandag fikk jeg ordnet måling av serumspeil hos fastlegen, og avventer resultatet av dette før jeg EVENTuELT trapper opp videre (nevrologen ville ha meg opp på 2700mg om jeg tåler det...) Noe jeg sterkt mistenker at jeg ikke gjør. Dussuten synes jeg effekten er tvilsom. Kansje en liten effekt på smerter som oppstår uprovosert. Men går jeg særlig langt en dag, betyr det lett en dårlig natt. Takk og pris har jeg Quetiapin som jeg kan ta nok at til at det knocker meg ut om jeg ikke venter for lenge.  I kveld har jeg ventet for lenge, for jeg har ikke fred med meg selv etter hendelser tidligere i dag, eller i går blir det jo pr. deff nå...)

Men til det jeg lurer på. Jeg har etter sist jeg trappet opp (forrige mandag, altså ikke mandag som var denne uka) føler jeg at hukommelsen min er blitt påvirket. Jeg kan gjøre en handlng, og så totalt glemme at jeg har gjort det. Alt fra banale ting til litt mindre. Rangerer fra å drikke en kaffekopp til å ordne med en klesvask jeg ikke husker jeg har kjørt før jeg ser at klærne henger til tørk. Jeg kan glemme hva jeg akkurat bestilte på en restaurant, og være usikker på hva jeg eksakt spiser når maten er på bordet - med mindre det er noe man umiddelbart ser hva er. Jeg kan glemme hvilken bok jeg holder på å lese - helt til jeg fysisk ser boka. Men da er det ikke lett å huske innholdet i det jeg har lest. Opplever påtakelige konsentrasjonsproblemer. Å skrive er litt lettere enn å lese. Uvisst hvorfor, men det er noe med det å fysisk bruke tastaturet. Det tar meg lengre tid. Det aller værste er imidlertid det at jeg også føler personligheten min er påvirket. De fleste mener jeg er en sindig person. Jeg har endatil fått høre her og der at jeg kanskje burde være litt sintere til tider. Slik har det ikke vært nå. Jeg har klikket i vinkler mot andre, opptrådt truende og satt meg selv i forlegenhet. Jeg er generelt mer mistenksom mot andre og det utenfor rimelighetens grenser. Tidligere i dag dreit jeg virkelig på draget med utageringen min. Husker bare brokker der jeg til slutt står foran luka oppe på DPS (ligger like ved der det klikka for meg) og mistet helt piffen etter å ha laget rabalder. Lufta bare ble skvist hardt og fort ut av meg og jeg klappet sammen som en . De kjenner meg og klarte å snakke meg ned på jorda, og så gå med på å la pårørende få ta hånd om meg. Akkurat det var en god løsning da. Politi og legevakt ville nok fort gjort alt langt verre. Jeg er hjemme hos meg selv, og nokså rolig nå etter kveldsmedisiner.

Men jeg lurer jo på om dette kommer av Neurontinen, eller om jeg er på vei inn i en depresjon i ny (og i såfall jæskla stygg) klesdrakt. Må si jeg frykter for sitstnevnte, men det er jo noe som heter katalysatorer... Jeg vet Neurontin er brukt utover indikasjon mot angst, og at noen (ikke kan jeg forstå at det går an) ruser seg på de. Men jeg kan ikke si jeg har mindre angst. Ikke på lave doser. Ikke på høyere doser, men det har heller ikke vært målet med dette medikamentet. Jeg har vel heller fått MER angst, og den sitter som styggen på ryggen - klar til å ta kvelertak på meg. Jeg kan føle meg ok på morgenen, stikke ut med intensjon om å være sosial i arenaer hvor jeg egentlig trives og går overens med folk. Så smeller det etter en mindre misforståelse som mitt normale jeg ville ryddet opp i uten noe værre enn litt irritasjon i høyden. Det jeg opplever nå personlighetsmessig er slik jeg reagerer på for mye alkohol. Da kan jeg bli veldig ubehagelig mot folk, så jeg holder meg derfor unna alkohol. Virker kanskje som om jeg burde holde meg unna Neurontin og.

I morgen må jeg fikse noe som krever full skjerpings og selvbeherskelse... Er så ekstremt redd for å miste besinnelsen.

HVIS noen har giddet å lese dette innlegget jeg har brukt temmelig lang tid på. Har noen lignende erfaringer med Neurontin? Jeg henvender meg her inne fordi det er en stund til jeg skal til fastlegen. Vet ikke hvor mye off label bruk det er av Neurontin i psykiatri nå. Ligner jo litt på Lyrica, som jeg vet brukes noe mot angst.

Anonymkode: 1d898...164

Skrevet

Jeg kan bare fortelle hvordan jeg har det med neurontin. For meg har det en beroligende virkning 2400 mg 4x daglig. Hukommelsen svikter også glemmer også hva jeg ville gjøre og jeg er utrolig trøtt kan nesten ikke reise meg ut av senga. Jeg har ingen krefter, må si at jeg har depression og angst. Så håper jeg det hjelper litt. Om du ønsker å ta det videre må du avgjøre selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste meg gjennom. Symtomene du beskriver kan forkomme. Jeg anbefaler deg å snakke med legen om det. 

Anonymkode: 034a1...871

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...