Gå til innhold

Hva skjer om jeg utagerer fysisk mot min behandler?

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hevet stemmen ovenfor behandler en gang. Satt helt i ro og var ikke ufin i språket. Behandler sa at nå var all tillit mellom oss ødelagt og hun ville fra nå av ikke kunne si hva hun ville. Jeg var en som alltid var rolig og fattet men psykologen såret meg så inderlig at jeg enda sliter med det hun sa den timen. I stedet for å forstå hvor såret jeg ble klarte psykologen å få det til å handle om hvor fælt dette var for henne og stemple meg som en vrang pasient. Siden har jeg i terapi aldri vist sterke følelser og alltid vært lydig og enig med behandler. 

Anonymkode: fd493...be8

Husk at mange psykologer er selv psyke. Er blant annet derfor de er interessert i psykologi. 

Anonymkode: 862c1...20b

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hevet stemmen ovenfor behandler en gang. Satt helt i ro og var ikke ufin i språket. Behandler sa at nå var all tillit mellom oss ødelagt og hun ville fra nå av ikke kunne si hva hun ville. Jeg var en som alltid var rolig og fattet men psykologen såret meg så inderlig at jeg enda sliter med det hun sa den timen. I stedet for å forstå hvor såret jeg ble klarte psykologen å få det til å handle om hvor fælt dette var for henne og stemple meg som en vrang pasient. Siden har jeg i terapi aldri vist sterke følelser og alltid vært lydig og enig med behandler. 

Anonymkode: fd493...be8

Det hørtes uprofesjonelt ut. Jeg sliter veldig med å vise sinne, og min behandler har sagt mange ganger at det er lov å bli sint, at hun tåler det og ikke tar slikt personlig. De få gangene jeg har blitt sint så har vi pratet om det i etterkant, og det har som regel blitt en veldig nyttig samtale. Jeg vil gå så langt å si at hun synes det er bra når jeg først tørr å bli sint. 

Det var en mann her før som dro til sin behandler, han mistet plassen sin på DPS, og har siden vansmektet uten hjelp. Han hadde vel EUPF. Jeg kan ikke nevne nick, men jeg tuller ikke.

Anonymkode: 95a7b...e5d

Jeg ba en lege som var med i timen hos psykologen om å dra seg til helvete ut før jeg knuser en stol i hodet på han. Da hadde han selv syntes han var morsom men han bare provoserte. Det gikk helt fint han gikk og jeg roet meg ned . Så ingen konsekvenser.  Kanskje psykologen og syntes han var en tulling. 

Anonymkode: 4dec4...68b

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at mange psykologer er selv psyke. Er blant annet derfor de er interessert i psykologi. 

Anonymkode: 862c1...20b

Ja fyfaen. De psykologene jeg har møtt (og jeg har møtt mange) er jo helt korka i hodet. 

Anonymkode: b230e...8e5

Jeg har vært verbalt utagerende mot psykiateren min noen ganger. Dette var helt i begynnelsen av behandlingen. Hver gang har han tatt det med knusende ro og sagt at han er vant til at pasientene hans blir sinna på ham. Han sier også at det er typisk at de sinte pasientene ringer noen timer senere, fulle av anger og ber om unnskyldning. I begynnelsen av behandlingen hadde jeg dårlig selvkontroll og kunne fly på dør og rope at jeg aldri ville se ham igjen for så å komme krypende tilbake neste uke. Det er rart å tenke på nå. Det føles som jeg var et annet menneske dengang for 15 år siden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...