Gå til innhold

Hva gjør dere andre bipolare når søvnmangelen melder seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vinter sov jeg 9-10 timer pr. natt. Nå sover jeg 2-5 timer. Føler meg ikke noe manisk, men har mye angst. Hva gjør dere andre i slike tilfeller? Vil ikke ta Zyprexa, har akkurat kjempet meg ned 4 kg.

Anonymkode: b45f7...6b0

Skrevet

Alle med BP bør utstyres med en del AP som de kan ta ved søvnløshet inntil de får kontakt med legen.

Redusert søvn er en av de sikreste forhåndsvarsel for ny sykdomsepisode.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I vinter sov jeg 9-10 timer pr. natt. Nå sover jeg 2-5 timer. Føler meg ikke noe manisk, men har mye angst. Hva gjør dere andre i slike tilfeller? Vil ikke ta Zyprexa, har akkurat kjempet meg ned 4 kg.

Anonymkode: b45f7...6b0

Problemet mitt er at jeg i sånne perioder ikke vil ta noe ekstra AP. Jeg vil jo ikke sove, har jo ikke noe behov for det. Vil jo være våken og ha det bra! Har bp2 så det er jo ingen fare forbundet med å bli hypoman. 

Anonymkode: faaa6...278

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at jeg i sånne perioder ikke vil ta noe ekstra AP. Jeg vil jo ikke sove, har jo ikke noe behov for det. Vil jo være våken og ha det bra! Har bp2 så det er jo ingen fare forbundet med å bli hypoman. 

-tenker jeg i sånne tilfeller/perioder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar sovemedisin som jeg får av legen.

Det føles bra en stund å ha mye energi, men med bare 2-3 timer søvn hver dag holder jeg ikke ut så veldig lenge og kan risikere å bli enda mer syk. Da er det bedre å ta medisin å sove slik man normalt skal sove.

Anonymkode: f6f30...bfb

Gjest elina777
Skrevet

Jeg har heldigvis fått topimax ohhh er på vei ned i vekt så med tid og stunder er det kanskje ufarlig for meg å ta zyprexa i slike tilfeller 

bare at jeg får aksthisi av zyprexa og seroquel og trenger et alternativ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...