Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 Hva er forskjell mellom neurontin og lyrica? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 14 minutter siden, Betti 11 skrev: Hva er forskjell mellom neurontin og lyrica? Vet ikke, de er vel for nervesmerter begge to. Men jeg tisset på meg om natten av neurontin, det gjør jeg av noen medisiner. Men ikke av lyrica. 0 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 Jeg har nervesmerter. Hvor mye av lyrica trenger du? Vil ikke ta sånn en høy dose. Jeg er redd å bli sykere enn før. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 Lyrica kan dessverre gi en rus-følelse, iallfall i begynnelsen. Jeg ble "full som en fant" da jeg tok andre dosen. Anonymkode: 9e4ab...64d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, Betti 11 skrev: Jeg har nervesmerter. Hvor mye av lyrica trenger du? Vil ikke ta sånn en høy dose. Jeg er redd å bli sykere enn før. 75 mg to ganger daglig, men hjelper ikke hvis smertene er veldig sterke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 Jeg tok det en kort periode mot epilepsi, hadde ikke mye bivirkninger. Dette var før jeg var i en situasjon med nervesmerter. Men om jeg grønt lys, så skal Neurontin til H ut av livet mitt. Jeg ble aggressiv når jeg kom litt opp i dose. Så jeg har vært "frekk nok" til å gå ned 600mg før neste legetime, og jeg føler meg mye bedre. Bortsett fra de fordømte smertene. Synes Neurontin har hatt en tvilsom effekt hele veien, og har hørt flere si at Lyrica funket bedre for dem. Husker jeg følte meg mer i vater den perioden jeg tok det fast. Ble ikke rusa, men det er vel avhengig av dose, opptrappingshastighet og hvordan man er skrudd sammen. Anonymkode: d3cb3...60d 0 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 2 timer siden, stjernestøv skrev: 75 mg to ganger daglig, men hjelper ikke hvis smertene er veldig sterke. Da er det ikke for meg kanskje. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, Betti 11 skrev: Da er det ikke for meg kanskje. Du bør jo prøve først da. Prøvde to før lyrica, hjalp ikke de heller. Det er vanskelig å få bukt med nervesmerter. 0 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok det en kort periode mot epilepsi, hadde ikke mye bivirkninger. Dette var før jeg var i en situasjon med nervesmerter. Men om jeg grønt lys, så skal Neurontin til H ut av livet mitt. Jeg ble aggressiv når jeg kom litt opp i dose. Så jeg har vært "frekk nok" til å gå ned 600mg før neste legetime, og jeg føler meg mye bedre. Bortsett fra de fordømte smertene. Synes Neurontin har hatt en tvilsom effekt hele veien, og har hørt flere si at Lyrica funket bedre for dem. Husker jeg følte meg mer i vater den perioden jeg tok det fast. Ble ikke rusa, men det er vel avhengig av dose, opptrappingshastighet og hvordan man er skrudd sammen. Anonymkode: d3cb3...60d Jeg hadde problemer med 600 mg 4x . Det var forferdelig.Nå ta jeg 700mg 4x og er ikke agressiv. Bare denne dumme smerter vil ikke gi seg. 0 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyrica kan dessverre gi en rus-følelse, iallfall i begynnelsen. Jeg ble "full som en fant" da jeg tok andre dosen. Anonymkode: 9e4ab...64d Det trenger jeg ikke. Jeg har barn. 0 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 8 minutter siden, stjernestøv skrev: Du bør jo prøve først da. Prøvde to før lyrica, hjalp ikke de heller. Det er vanskelig å få bukt med nervesmerter. Ja det er vanskelig. 1 Siter
Betti 11 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Skrevet 6. juni 2018 Det btyr at man kan bli avhengig av det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 Man kan gå opp i max 600mg/dag på Lyrica mot nervesmerter - i følge felleskatalogen. Aggressivitet og slik elendighet står i alle fall ikke oppgitt som en vanlig bivirkning. To andre alternativer jeg vet folk har fått for nervesmerter er Sarotex og Cymbalta. Begge disse er AD, hhv. tricyklisk og SNRI. Lyrica krever refusjonssøknad til HELFO, og man må ha prøvd den Neurontin-gjørma først. Både Neurontin og Lyrica kan visst være krevende å kutte ut, så jeg vet ikke helt hva jeg står foran nå. Eneste er at jeg tar det for sannsynlig at det er en individuell sak. Anonymkode: d3cb3...60d 0 Siter
Betti 11 Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Skrevet 7. juni 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan gå opp i max 600mg/dag på Lyrica mot nervesmerter - i følge felleskatalogen. Aggressivitet og slik elendighet står i alle fall ikke oppgitt som en vanlig bivirkning. To andre alternativer jeg vet folk har fått for nervesmerter er Sarotex og Cymbalta. Begge disse er AD, hhv. tricyklisk og SNRI. Lyrica krever refusjonssøknad til HELFO, og man må ha prøvd den Neurontin-gjørma først. Både Neurontin og Lyrica kan visst være krevende å kutte ut, så jeg vet ikke helt hva jeg står foran nå. Eneste er at jeg tar det for sannsynlig at det er en individuell sak. Anonymkode: d3cb3...60d Det var en nyttig info. Jeg venter hvordan jeg orker det. Nå er jeg ikke mer agressiv. Kanskje man må ha en spesiell dosering. 0 Siter
ISW Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 Lyrica og Neurontin har i bunn og grunn samme virkningsmekanisme, men Lyrica er 5 ganger mer potent. Begge to innebærer en viss avhengighetsfare og en viss fare for bivirkninger som rusfølelse. For nervesmerter ville jeg valgt Sarotex hvis jeg var deg. Det tar i alle tilfeller en viss tid før effekten kommer, det er ikke som smertestillende. 0 Siter
Betti 11 Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Skrevet 7. juni 2018 6 minutter siden, issomethingwrong skrev: Lyrica og Neurontin har i bunn og grunn samme virkningsmekanisme, men Lyrica er 5 ganger mer potent. Begge to innebærer en viss avhengighetsfare og en viss fare for bivirkninger som rusfølelse. For nervesmerter ville jeg valgt Sarotex hvis jeg var deg. Det tar i alle tilfeller en viss tid før effekten kommer, det er ikke som smertestillende. Jeg tror jeg har en godt dosering, men når jeg la merke at jeg blir dårliger spør jeg legen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 Skrevet 8. juni 2018 Jeg brukte Neurontin i over ti år med svært god effekt mot nevrogene smerter. Døgndose på 3600 - 4800 de siste fem årene. Ingen bivrkninger, annet enn at den innvirket positivt på psyken min ved å løfte stemningsleiet litt og virket stabiliserende. Ingen problemer med seponering til tross for at jeg hadde gått på så høye doser de siste årene. For meg var neurontin en uhyre god løsning. Reduserte smertene så mye at jeg kunne ha normalt aktivitetsnivå, være i jobb og trene mye. Etter mange år med kroniske smerter ble jeg til slutt såpass bra at jeg klarer meg uten medisiner. Anonymkode: ed4c8...1c6 0 Siter
Betti 11 Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Skrevet 8. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte Neurontin i over ti år med svært god effekt mot nevrogene smerter. Døgndose på 3600 - 4800 de siste fem årene. Ingen bivrkninger, annet enn at den innvirket positivt på psyken min ved å løfte stemningsleiet litt og virket stabiliserende. Ingen problemer med seponering til tross for at jeg hadde gått på så høye doser de siste årene. For meg var neurontin en uhyre god løsning. Reduserte smertene så mye at jeg kunne ha normalt aktivitetsnivå, være i jobb og trene mye. Etter mange år med kroniske smerter ble jeg til slutt såpass bra at jeg klarer meg uten medisiner. Anonymkode: ed4c8...1c6 Det er en ganske høy dosering. Legen min sa at jeg ikke skal gå over 3600 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.