Gå til innhold

Lurer på hva jeg skal si til psykiateren ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til psykiater snart og det er noen mnd siden sist. I løpet av den tiden har jeg trappet helt ned på brintellix. Jeg har mer angst og svinger i humøret men samtidig klarer jeg å være mer følelsesmessig og kognitivt til stede. Samtidig har kiloene gått ned i takt med nedtrappingen. Lurer sånn på hva jeg skal si til psykiateren. Skal jeg leve med angsten og svingningene eller skal jeg leve med bivirkningene?. Sist uke car jeg helt i kjelleren men de to siste dagene har det bært mer angst. Sånn i historien min pleier det bare være et tidsspørsmål før jeg går inn i en depressiv periode igjen. Det er mest vanlig med moderat depresjon men har også hatt perioder med dyp depresjon og sterk tvang. Men nå har jeg gått på antidepressiva i 2,5 år så da kan det kanskje gå bedre?. Bør jeg si til psykiateren at jeg vil prøve uten medisiner eller skal jeg be om å prøve noe annet?. Vil psykiateren avslutte å ha meg som pasient hvis jeg ikke går på medisiner lenger?. 

Anonymkode: 699de...94e

Skrevet

Sluttet du med Brintellix fordi du følte deg helt frisk?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Fionys skrev:

Sluttet du med Brintellix fordi du følte deg helt frisk?

Fordi jeg hadde følt bedring etter en veldig dårlig periode. Dessuten ville man at jeg skulle være mer følelsesmessig til stede for å få nytte av traumeterapi . 

Anonymkode: 699de...94e

Skrevet

Men om du har nytte av medisiner, er det vel greit å stå fast på de? 

Bruke minste mulige effektive dose? 

Tror ikke psykiateren vil avslutte behandling selv om du ikke bruker medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...