Gå til innhold

Hvis alle har angst hvorfor takler jeg det dårligere enn andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en psykolog som stadig sier til meg :» alle har angst og alle har humørsvingninger. Det er helt normalt». Når jeg prøver å si at jeg har det hele tiden og at svingningene er store sier hun at også det er normalt. Hun opplevde det samme sa hun. Helt normalt altså. Har alle en grad av angst hele tiden? Kan alle plutselig våkne en dag og føle seg veldig  deprimert, noe som varer en uke for så helt plutselig fungere greit igjen?. Eller i perioder svinge mye bare i løpet av dagen.?.Slik har jeg levd i åresvis og er utslitt av det. Jeg prøver å finne svar på hvorfor det er slik for da kunne jeg kanskje få råd om hvordan stoppe dette. Men fikk beskjed at jeg ikke skulle prøve å finne svar. Bare akseptere at det er slik. Men om alle opplever dette da betyr det at noen takler det dårligere enn andre?. Er det bare det som er problemet mitt eller? . Hvorfor takler jeg det dårligere enn andre?. 

Anonymkode: f0de5...c27

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en psykolog som stadig sier til meg :» alle har angst og alle har humørsvingninger. Det er helt normalt». Når jeg prøver å si at jeg har det hele tiden og at svingningene er store sier hun at også det er normalt. Hun opplevde det samme sa hun. Helt normalt altså. Har alle en grad av angst hele tiden? Kan alle plutselig våkne en dag og føle seg veldig  deprimert, noe som varer en uke for så helt plutselig fungere greit igjen?. Eller i perioder svinge mye bare i løpet av dagen.?.Slik har jeg levd i åresvis og er utslitt av det. Jeg prøver å finne svar på hvorfor det er slik for da kunne jeg kanskje få råd om hvordan stoppe dette. Men fikk beskjed at jeg ikke skulle prøve å finne svar. Bare akseptere at det er slik. Men om alle opplever dette da betyr det at noen takler det dårligere enn andre?. Er det bare det som er problemet mitt eller? . Hvorfor takler jeg det dårligere enn andre?. 

Anonymkode: f0de5...c27

Syns den psykologen var litt tullete, alle har ikke angst. Men dagsformen svinger vel på alle folk. 

Alle har ikke en angstlidelse. Kanskje er det ca 10% av den voksne befolkning. Sosial fobi er den vanligste.

De aller fleste har noen dager som er dårligere og noen som er bedre, men de har ikke svingninger ned i depresjon eller opp i hypomani.

Er redd du må finne en annen behandler.

yellow ledbetter

A

5 minutter siden, kupton skrev:

Alle har ikke en angstlidelse. Kanskje er det ca 10% av den voksne befolkning. Sosial fobi er den vanligste.

De aller fleste har noen dager som er dårligere og noen som er bedre, men de har ikke svingninger ned i depresjon eller opp i hypomani.

Er redd du må finne en annen behandler.

Nettopp. En angstlidelse er noe annet enn å være litt engstelig eller redd av og til. Hva som er "normalt" kommer an på graden, både når det gjelder angst og humørsvingninger. Tullete behandler. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver å si at jeg har det hele tiden og at svingningene er store sier hun at også det er normalt. Hun opplevde det samme sa hun.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men fikk beskjed at jeg ikke skulle prøve å finne svar. Bare akseptere at det er slik.

Kanskje hun sier det til alle, uansett hva som plager dem: "Det er normalt, jeg har det selv. Du må akseptere det."

Enkel løsning og lettjente penger. Omtrent som den "stop it"-terapien som ligger på YouTube.

Det høres jo helt amatørmessig ut, hvis du refererer riktig. 

yellow ledbetter
6 minutter siden, laban skrev:

Kanskje hun sier det til alle, uansett hva som plager dem: "Det er normalt, jeg har det selv. Du må akseptere det."

Enkel løsning og lettjente penger. Omtrent som den "stop it"-terapien som ligger på YouTube.

Det høres jo helt amatørmessig ut, hvis du refererer riktig. 

Det minner om en fastlege vi hadde i hjembygda mi som mente at det meste (som ikke var synlige sårskader og lignende) var virus som ville gå over av seg selv, eller innbilning, som de bare måtte leve med. Litt satt på spissen, men ikke mye. Totalt ubrukelig fyr.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...