Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får utdelt medisin to gngr i uka. Har dessverre kommet inn i en ond sirkel hvor jeg tar for mye av den og så har lite/ingenting igjen siste dagene. Den gjør også at jeg får vann i kroppen og går opp i vekt. Det positive er at den holder unna russug (jeg har slitt med rusproblemer) etter andre ting/mer rus. Den hjelper også på angsten (har gad). 

Men har blitt så overvektig at jeg har fått store ryggproblemer. Jeg burde trene, men det blir vanskelig å holde fokus når jeg tar medisinen feil. De gangene jeg har tatt den rett, har jeg hatt mindre behov for truxal og ødem har gått ned. Men det er mange flere faktorer til overvekten enn akkurat denne medisinen 

Jeg får ikke hjelp til rusproblemene og de har ikke behandling for GAD her, og AD virker ikke på meg. Har prøvd alle andre medisiner, denne er den desidert beste mot det jeg sliter med. 

Uten medisinen kommer depresjonen. Det vet jeg fra før jeg begynte med den. Livet blir uutholdelig. 

Hva gjør jeg. Vil si det, men da blir jeg nok fratatt medisinen. Jeg er forundret over hvorfor jeg har så store vansker med å styre bruken. Men har mange problemer i livet.

Kanskje jeg burde bedt om oftere utlevering. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: fe30a...d77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker oppfølgning i forhold til dine rusproblemer, så vil vanligvis kommunen ha en rustjeneste hvor du kan få snakke med noen. 

Hyppigere utlevering kan være en løsning, men det er vel viktigere at du mobiliserer og holder styr på inntaket de tre-fire dagene det er mellom hver utlevering. Men snakk med de som hjelper deg med dette nå, kanskje har de forslag til løsning. 

Anonymkode: ea82c...14f

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker oppfølgning i forhold til dine rusproblemer, så vil vanligvis kommunen ha en rustjeneste hvor du kan få snakke med noen. 

Hyppigere utlevering kan være en løsning, men det er vel viktigere at du mobiliserer og holder styr på inntaket de tre-fire dagene det er mellom hver utlevering. Men snakk med de som hjelper deg med dette nå, kanskje har de forslag til løsning. 

Jeg skal sjekke ut det med kommunen. Det viktigste er at jeg klarer å styre medisinene de dagene, men i det siste har jeg lurt på hvorfor det er så vanskelig for meg nå. I utgangspunktet er det jo lett. Men så skjer det mye leit, så er karusellen i gang igjen. Det er vel ikke riktig å holde det skjult, så får ta meg en prat over uka. Jeg er redd for å miste medisinen, men de vet jo om problemet mitt med å styre medisiner sånn generelt og det er jo derfor jeg får de utdelt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sjekke ut det med kommunen. Det viktigste er at jeg klarer å styre medisinene de dagene, men i det siste har jeg lurt på hvorfor det er så vanskelig for meg nå. I utgangspunktet er det jo lett. Men så skjer det mye leit, så er karusellen i gang igjen. Det er vel ikke riktig å holde det skjult, så får ta meg en prat over uka. Jeg er redd for å miste medisinen, men de vet jo om problemet mitt med å styre medisiner sånn generelt og det er jo derfor jeg får de utdelt.

Av og til tror jeg forklaringen på hvorfor man gjør noe, kort og godt er at man velger å gjøre det. Du tar kortsiktige valg fordi det kjennes ok ut i øyeblikket. Løsningen er å holde fast i at du ikke ønsker å ta valg som øker problemene dine på litt lengre sikt. 

Start i morgen med å følge nøyaktig den planen for medisinering som foreligger. Ikke tillat deg selv å gjøre noen form for avvik fra denne. Akkurat dette kan du klare, selv om du også kunne ha trengt mer hjelp fra behandlingsapparatet for å få et bedre liv på lang sikt. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til tror jeg forklaringen på hvorfor man gjør noe, kort og godt er at man velger å gjøre det. Du tar kortsiktige valg fordi det kjennes ok ut i øyeblikket. Løsningen er å holde fast i at du ikke ønsker å ta valg som øker problemene dine på litt lengre sikt. 

Start i morgen med å følge nøyaktig den planen for medisinering som foreligger. Ikke tillat deg selv å gjøre noen form for avvik fra denne. Akkurat dette kan du klare, selv om du også kunne ha trengt mer hjelp fra behandlingsapparatet for å få et bedre liv på lang sikt. 

Jeg tror jeg lett finner unnskyldninger for å ikke ta valg. Jeg er ikke så flink til å holde fast på beslutninger. Når jeg får mye angst, så glipper det lett. Men jeg får jo det jevnt over bedre når jeg følger medisineringen. Så jeg må bare ta det valget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...