Gå til innhold

Hypomani igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt redd for at det er hypomani på G. Sover veldig lite, kjenner den turbofølelsen i mitt indre. Er så jævlig kåt, hele tiden. Fyy fader. Det er spesielt en mann jeg er på nippet til å prøve å forføre. Forstår at det mest sannsynlig vil være å drite meg loddrett ut. Har ikke fått sove på to netter, fordi jeg er så sulten på sex. Tror ikke noen har lagt merke til det. Hypomani, tro? Eller bare våryr? Brukte nettopp 5000 kr på kondomeriet🤯

Anonymkode: 23b9a...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt redd for at det er hypomani på G. Sover veldig lite, kjenner den turbofølelsen i mitt indre. Er så jævlig kåt, hele tiden. Fyy fader. Det er spesielt en mann jeg er på nippet til å prøve å forføre. Forstår at det mest sannsynlig vil være å drite meg loddrett ut. Har ikke fått sove på to netter, fordi jeg er så sulten på sex. Tror ikke noen har lagt merke til det. Hypomani, tro? Eller bare våryr? Brukte nettopp 5000 kr på kondomeriet🤯

Bruker du ikke medisiner mot din bp? 

Anonymkode: bc6d2...985

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du ikke medisiner mot din bp? 

JO

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO

Okei... Håper du har en flink lege eller psykiater som kan hjelpe deg til mer stabilitet med kanskje medisinjustering eller medisinbytte, whatever... Er jo slitsomt å ha det sånn! 

Gjest elina777
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei... Håper du har en flink lege eller psykiater som kan hjelpe deg til mer stabilitet med kanskje medisinjustering eller medisinbytte, whatever... Er jo slitsomt å ha det sånn! 

Det er bare så så mye medisiner kan gjøre dessverre

Gjest elina777
Skrevet

Medisiner mot bp virker bra mot depresjon er min erfaring for der virker de i lavere doser, men mot hypomani/mani er man bare sjanseløs virker det som! Hvis man ikke skal gå med konstant rennarævv eller spise seg til døde

Gjest elina777
Skrevet

Men det er bare min humle mening og den betyr ingenting

Skrevet

En person med BP2 skal ikke ta demende medisiner mot hypomani hele tiden. Men en skal ha en liten mengde liggende hjemme slik at en raskt kan sette inn tiltak om/når hypomanien kommer.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

En person med BP2 skal ikke ta demende medisiner mot hypomani hele tiden. Men en skal ha en liten mengde liggende hjemme slik at en raskt kan sette inn tiltak om/når hypomanien kommer.

Lithium eller noe annet?

Anonymkode: 2c916...887

Skrevet

Ved BP2 er lamotrigin/Lamictal førstevalg. Litium er et god alternativ. Dette er basismedisin som en tar hele tiden.

Så har en en eller annen AP som en setter kraftig inn når hypomanien er på gang. F. eks Seroquel, Zyprexa.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kupton skrev:

Ved BP2 er lamotrigin/Lamictal førstevalg. Litium er et god alternativ. Dette er basismedisin som en tar hele tiden.

Så har en en eller annen AP som en setter kraftig inn når hypomanien er på gang. F. eks Seroquel, Zyprexa.

Jeg liker ikke å ta noe fast over lang tid, så jeg håper evt. at det fins noe annet? Jeg bruker AD. Kan jeg gå ned litt i styrke på den dersom jeg begynner med f.eks. Lamictal?

Skrevet

Det er svært få som liker å ta medisin. Dessverre er det slik i et voksenliv at en ikke alltid kan gjøre bare det en liker. Ganske ofte må en la fornuften styre. Her kan en ikke anbefale noe annet enn fast medisinering over svært mange år.

Om en tar Lamictal eller litium, kan en ofte klare seg uten AD. Ved BP skal en aldri ta AD alene.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

Det er svært få som liker å ta medisin. Dessverre er det slik i et voksenliv at en ikke alltid kan gjøre bare det en liker. Ganske ofte må en la fornuften styre. Her kan en ikke anbefale noe annet enn fast medisinering over svært mange år.

Om en tar Lamictal eller litium, kan en ofte klare seg uten AD. Ved BP skal en aldri ta AD alene.

Jeg bruker AD mot sterk angst. Tror du at jeg kan slutte med den dersom jeg tar Lamictal eller Litium? Virker de også mot angst?

Skrevet

Jeg vil ikke tro noe om det. Det er godt mulig, men sikkert svar får du ikke uten å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Trådsnapper...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådsnapper...

Jeg ser den og jeg skulle kanskje ha spurt i eget innlegg om dette, men ble litt ivrig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...