Gå til innhold

ofte perioder med klønethet, glemsk og syner

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg skriver feil både på tastatyr og for hånd. (hopper over flere bokstaver og bruker mye tid på retting, men nå orker jeg ikke rette mer så mye fordi det er så mye feil og da vil det ta evigheter).

andre her som aner hvorfor jeg har slike perioder hver uke? det er ikke mensen. i mensen blir jeg bare hyper.

jeg ser runde mørke ting som svever over meg i senga når jeg åpner øynene etter forsøk på å slappe av før søvn om natta. og jeg blir redd og kommer i forsvarsmodus og skriker og tingen forsvinner etter under et sekund.

jeg sover ok om natta etter 02.00 hver natt og sover til rundt 09.30.

disse glemskgreiene er ikke sånt i dag men så får jeg det sånt flere ganger i uka der jeg er sån senil at jeg kan glemme avtaler og dager og bare er rar.

dette er vel bare et sån "hjernefenomen"?

Endret av Blomsterfluen

Fortsetter under...

Blomsterfluen
1 minutt siden, Weiland skrev:

Har du mensen hver uke??

Har du alltid vært som.du beskriver, eller er det noe nytt?

det er noen dager i uka hver uke at jeg er sån tullete rar. det har begynt dette siste året.

Annonse

Blomsterfluen
6 minutter siden, Weiland skrev:

Har det skjedd noe nytt for et år siden?

jeg har flyttet til ny bedre omsorgsbolig men med helt nytt men hyggelig personale. jeg flyttet i april i fjor. omsorgsboligen fikk jeg flytte til fordi forige beboer døde i senga og da ble boligen ledig.

AnonymBruker
12 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg skriver feil både på tastatyr og for hånd. (hopper over flere bokstaver og bruker mye tid på retting, men nå orker jeg ikke rette mer så mye fordi det er så mye feil og da vil det ta evigheter).

andre her som aner hvorfor jeg har slike perioder hver uke? det er ikke mensen. i mensen blir jeg bare hyper.

jeg ser runde mørke ting som svever over meg i senga når jeg åpner øynene etter forsøk på å slappe av før søvn om natta. og jeg blir redd og kommer i forsvarsmodus og skriker og tingen forsvinner etter under et sekund.

jeg sover ok om natta etter 02.00 hver natt og sover til rundt 09.30.

disse glemskgreiene er ikke sånt i dag men så får jeg det sånt flere ganger i uka der jeg er sån senil at jeg kan glemme avtaler og dager og bare er rar.

dette er vel bare et sån "hjernefenomen"?

Jeg synes nesten du høres litt hypo ut å være så opptatt av små kroppslige symtomer.

Anonymkode: dd98a...49f

Blomsterfluen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nesten du høres litt hypo ut å være så opptatt av små kroppslige symtomer.

ja vel. da er jeg vel hypo da. så jeg kjenner etter alle kroppslige symptomer da. greit. jeg får bare leve med det at jeg er hypo.

Endret av Blomsterfluen
AnonymBruker
Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

ja vel. da er jeg vel hypo da. jeg kjenner etter alle kroppslige symptomer da. greit. jeg får bare leve med det at jeg er hypo.

Rett heller oppmerksomehten utover. Har du en hobby?

På 16.06.2018 den 11.01, Blomsterfluen skrev:

jeg har flyttet til ny bedre omsorgsbolig men med helt nytt men hyggelig personale. jeg flyttet i april i fjor. omsorgsboligen fikk jeg flytte til fordi forige beboer døde i senga og da ble boligen ledig.

Da tenker jeg at de tinga du opplever, uten tvil har med flyttinga å gjøre.

Det å flytte kan.være en stor omveltning for mange. Noen takler det fint, andre blir veldig dårlige.

Feks mennesker med angst, autisme, osv, kan oppleve flytting som svært belastende.

Det at du nevner at forrige beboer døde i senga, forteller meg at du tenker mye på dette. Og at du føler noe ubehag rundt det.

Jeg tror det er derfor du ser disse flekkene om kvelden.

Det er en form for angst.

Har du hatt angst før?

Drit i den den kommentaren om at du er hypokonder. Vedkommende aner ikke hva hen prater om.

Hvis det plutselig skjer endringer i kropp eller hode, er det naturlige å lure på hva det er.

Disse gleskepisodene, som du kalker dem, er jeg også sikker på at er angst.

Da kobler hjernen ut, fordi den har for mye å tenke på. Da har den ikke plass til å huske avtaler og andre dagligdagse ting. 

Det jeg synes er fryktelig trist, er st du har gått med dette i.ett år!

Kan du ikke prate med personalet om dette?

Det må da finnes en vernepleier på huset, som kan lytte og gi råd? Og eventuelt henvise deg videre?

Hva mener du med hjernefenomen?

Annonse

Blomsterfluen
8 minutter siden, Weiland skrev:

Da tenker jeg at de tinga du opplever, uten tvil har med flyttinga å gjøre.

Det å flytte kan.være en stor omveltning for mange. Noen takler det fint, andre blir veldig dårlige.

Feks mennesker med angst, autisme, osv, kan oppleve flytting som svært belastende.

Det at du nevner at forrige beboer døde i senga, forteller meg at du tenker mye på dette. Og at du føler noe ubehag rundt det.

Jeg tror det er derfor du ser disse flekkene om kvelden.

Det er en form for angst.

Har du hatt angst før?

Drit i den den kommentaren om at du er hypokonder. Vedkommende aner ikke hva hen prater om.

Hvis det plutselig skjer endringer i kropp eller hode, er det naturlige å lure på hva det er.

Disse gleskepisodene, som du kalker dem, er jeg også sikker på at er angst.

Da kobler hjernen ut, fordi den har for mye å tenke på. Da har den ikke plass til å huske avtaler og andre dagligdagse ting. 

Det jeg synes er fryktelig trist, er st du har gått med dette i.ett år!

Kan du ikke prate med personalet om dette?

Det må da finnes en vernepleier på huset, som kan lytte og gi råd? Og eventuelt henvise deg videre?

Hva mener du med hjernefenomen?

jeg har angstlidelse og går på fluoxetin. fluoxetinen tar bort panikkangstanfall episodene.

ja jeg tenker mye på om den døde beboeren går igjen i boligen.

jeg har pratet med personal og vernepleier som er hovedkontakten min. hun og de andre og fastlegen tar bare glemskperipdene mine som bagateller og sier alltid bare at "alle glemmer avogtil". men i det siste har jeg blitt så glemsk i perioder at jeg tillogmed har prøvd å låse opp bilen med husnøkklene. mamma har sperret meg ute fra psykiatrien fordi psykiateren fra kongo ville ta meg av fluoxetinen fordi hun mente jeg ikke burde gå på den hele livet og fordi jeg ikke hadde psykosetegn.

med hjernefenomen mener jeg fenomener med hjernen som får en til å se ting.

Endret av Blomsterfluen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...