Gå til innhold

Fy faen, NAV ass!

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Seriøst. Tok intitiativ til å snakke med NAV for å være «flink», og å snakke om framtida. Kjerringa endte opp med at arbeidstiltak er tingen. Hva faen?! Skal jeg jobbe for arbeidsavklaringspenger? Ikke faen! Jeg har aldri hatt problemer med å få meg jobb, så da finner jeg meg jo mye heller en annen, ordentlig jobb, der jeg får dobbelt i lønn. Og så varer det vel noen uker/mnd før jeg blir syk av bipolariteten, og havner på NAV igjen. Irriterer meg noe jævlig at navansatte ikke kan noe om bipolaritet. Prøvde å foreslå at jeg kunne ta et fag eller to, for å gjøre NOE arbeidsretta, men de vil heller ha meg (som har høyere utdanning) til å rydde i hyller på Kiwi. Jævlig nedverdigende. Hva faen skal jeg gjøre nå, liksom? Studere med 0,- i inntekt. Fitte!!!!!!! 

Videoannonse
Annonse
Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hos NAV er det tydeligvis bedre å sutre og å klage over symptomer, enn å ta insj til å komme i jobb på sikt. 

Gjest franklyscarlet
Skrevet (endret)

Sorry, ikke arbeidstiltak, men arbeidstrening. Det trenger jeg ikke. Har jo hatt 12 jobber tidligere. OG jeg er hypoman. Arbeider jo døgnet rundt. Vet godt hvordan det er å arbeide. Og fysikken min er det ikke noe i veien med.

Endret av franklyscarlet
Skrevet

Når man går på arbeidsavklaringspenger skal man jo avklares. Det innebærer at man må i tiltak for å se om det er noe man kan klare å holde på med. Om du tar mer utdanning vil jo ikke det fjerne bipolariteten, og nav kan ikke betale utdanning til folk dersom det ikke er overveiende sannsynlighet for at utdanningen fører til jobb. I utgangspunktet dekker de ikke noe utdanning, annet enn kurs, fordi det er lånekassa som skal gi støtte under utdanning, og ikke nav.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg fikk støtte til utdanning i fjor, skjønner du. Skulle få det til jeg hadde tjent tilbake 20 studiepoeng, siden jeg er forsinka i utdanninga. Er sykemeldt fra den utdanninga nå, siden jeg nesten dævva av overdose. Har vært alvorlig deprimert lenge, men nå er jeg tydeligvis hypoman. Nei, ikke lurt å gå til NAV når man er hypoman. Da synes de tydeligvis at det er lurt å gå rett ut i jobb. Må nevnes at jeg har blitt manisk omtrent hver gang jeg har hatt hypomani, så jævlig lurt å gå ut i jobb på nåværende tidspunkt. Oppskriften på katastrofe...

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Burde jeg sende de en melding? Sa hva jeg mente, men jeg er ikke akkurat ferdig med det, kjenner jeg🤬

Skrevet
55 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Seriøst. Tok intitiativ til å snakke med NAV for å være «flink», og å snakke om framtida. Kjerringa endte opp med at arbeidstiltak er tingen. Hva faen?! Skal jeg jobbe for arbeidsavklaringspenger? Ikke faen! Jeg har aldri hatt problemer med å få meg jobb, så da finner jeg meg jo mye heller en annen, ordentlig jobb, der jeg får dobbelt i lønn. Og så varer det vel noen uker/mnd før jeg blir syk av bipolariteten, og havner på NAV igjen. Irriterer meg noe jævlig at navansatte ikke kan noe om bipolaritet. Prøvde å foreslå at jeg kunne ta et fag eller to, for å gjøre NOE arbeidsretta, men de vil heller ha meg (som har høyere utdanning) til å rydde i hyller på Kiwi. Jævlig nedverdigende. Hva faen skal jeg gjøre nå, liksom? Studere med 0,- i inntekt. Fitte!!!!!!! 

Det er litt risky å ta kontakt med nav alene. Hvor lang tid har du igjen av utdannelsen? 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Burde jeg sende de en melding? Sa hva jeg mente, men jeg er ikke akkurat ferdig med det, kjenner jeg🤬

Ta det opp med legen.

Anonymkode: ebbd2...d5f

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Trine skrev:

Når man går på arbeidsavklaringspenger skal man jo avklares. Det innebærer at man må i tiltak for å se om det er noe man kan klare å holde på med.

Det kan også innebære behandling.

Gjest franklyscarlet
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er under behandling. Nå klarer jeg ikke roe meg ned fordi jeg er så jævlighypomansinna. Må gjøre noe NU!

Gjest elina777
Skrevet

Kontaktet nav for å få praksis i butikk jeg, er ufør, men hører absolutt ingenting, flere mnd siden

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, elina777 skrev:

Kontaktet nav for å få praksis i butikk jeg, er ufør, men hører absolutt ingenting, flere mnd siden

NAV prioriterer uføre sist.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg er under behandling. Nå klarer jeg ikke roe meg ned fordi jeg er så jævlighypomansinna. Må gjøre noe NU!

Ikke gjør noe før du har roet deg ned og snakket med legen.

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg tror det er lurt å  bente til manistormen roer seg før du legger planer for hvordan du vil ha det framover.

MEN... Jeg har dessverre sett før at NAV ikke er så flinke i forhold til de som allerede har en høy utdannelse. Der har de et klart forbedringspotensiale.

Skrevet
1 time siden, franklyscarlet skrev:

Gylden regel: la all kontakt med det offentlige ligge inntil du er mer stabil. Hold kontakt med nettverk og behandler/lege.

Gjest franklyscarlet
Skrevet
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Gylden regel: la all kontakt med det offentlige ligge inntil du er mer stabil. Hold kontakt med nettverk og behandler/lege.

Ja, du har rett. Har fått rast fra meg litt nå, med en løpetur. Får gjøre noe annet, ta meg sammen, og ta det opp med psykologen til uka. Han synes jo ikke at jeg er klar for å studere en gang, så han vil sikkert hjelpe😱 

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man er satt til arbeidspraksis, men ikke klarer å møte? (Som om sykmeldt) Da er det jo prøvd. 

Anonymkode: 76b52...bcf

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, behandling glemte jeg å få med. Men siden man ikke skal gå på aap i evig tid, er det nok tilfeller hvor tiltak må prøves før man er ferdig behandlet.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis man er satt til arbeidspraksis, men ikke klarer å møte? (Som om sykmeldt) Da er det jo prøvd. 

Anonymkode: 76b52...bcf

Da vil de gjerne forsøke en annen praksis for å se om det er ett enklere arbeid for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det var frustrerende at saksbehandleren din ikke fulgte tankegangen din under møtet, men det er kanskje ikke så rart hvis du er hypoman. Mulig at du fremsto som veldig oppegående, motivert, entusiastisk og positiv? Hvis SB ikke kan så mye om bp lidelse, så kan personen jo ha oppfattet deg på en uheldig måte. Enig i at en ikke bør «kaste» deg rett ut i arbeidstrening når du faktisk er syk. Men snakk heller med legen om dette. Legen er jo den som har sykemeldt deg. Hypomani sinne er ikke så lett å få roet ned, nei. Hehe. Nåde den som blir utsatt for det!

Anonymkode: a05e5...306

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...