Gå til innhold

bokstavbarn og søsken


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei.

Vi hr en bokstavgutt på 8 og en bror på 4 som ikke er bokstavbarn (ADHD)

De krangler mye men vi ser at de også har mye kos av hverandre, særlig da vår eldste ikke har så mange å leke med.

Vi kunne tenke oss flere barn men det er vanskelig med tanke på den eldste.

dere som ahr adhd barn, hvor mange søsken har dere i flokken og ser dere fordeler ved å være flere søsken (særlig når de blir større og voksen) at adhd barn kan ha stor glede av søsken da de ikke alltid har så mange rundt seg, da har de iallefall sine søsken.

Takker for innspill for og imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tristoglei

IKKE la andre søsken være den som skal ta ansvaret for slike problemer! Barna som ikke har problemene må skjermes så mye som mulig, de trenger sin barndom. Tro meg jeg snakker av erfaring og er en voksen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv datter på 10 år,med adhd og ei jente på 7 år som ikke har denne diagnosen.Mine to jenter krangler også støtt,siden den største vil manipulere og bestemme over den minste,noe som den minste ikke godtar,7 åringen min hater urettferdighet,så det sier seg selv at det blir mye bråk om dagene.........

Så ut i fra det jeg vet i dag om hvordan dagen kan være hadde nok ikke minstejenta mi blitt født.....

Litt ille føles det å si det "høyt" men sant er det nok.........

For i de gode periodene til 10 åringen,eer hun den mest elskelige gode snille og omsorgsfulle storesøsteren en mor bare kan ønske seg........

Et vankelig valg å ta,selv fikk jeg diagnosen i voksen alder,etter jenta mi,og jeg har hatt min barndom i en storfamilie(6 søsken har jeg),har i daget "dårlig" eller kunstig forhold til dem.Bla fordi de ikke forstår at dette er en sykdom,ikke trollskap,de ser ikke hvem jeg er som menneske i dag,men har et bilde av meg fra oppveksten med noe jeg ikke forstod hva er...........adhd.

Håper deres barn vokser opp med et bedre forhold til hverandre og kan vise hverandre samhold og forståelse for at ting kan være vanskelige uten at de "dømmer" adhd`eren.......

Mvh

en mamma..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...