Gå til innhold

Skru av følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å skru på følelsene igjen etter å ha skrudd de av i lengere tid? Har i store deler av livet mitt skrudd av følelsene for "å overleve", men for 4 år siden gikk jeg på en kraftig smell der alle mine forsvarsmetoder falt sammen og jeg søkte hjelp. Nå det siste året har jeg igjen ubevisst skrudd av følelsen. Det er ganske frustrerende for det føles som om jeg er ganske så tom innvendig. 

Anonymkode: 54428...8b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. Håper du får noen svar.

Anonymkode: 0e42c...190

AnonymBruker
Skrevet
På ‎26‎.‎06‎.‎2018 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med det samme som deg. Håper du får noen svar.

Anonymkode: 0e42c...190

Ja det er ikke så lett. Det virker ikke som om det er så veldig mange som sliter med dette.

4 minutter siden, FGT skrev:

Skulle gjerne ha kunnet skru på følelser jeg. 

Skulle også ønske jeg kunne det, det nytter i hvert fall ikke å ønske seg det for det funker ikke. 

Skrevet
På 26.6.2018 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å skru på følelsene igjen etter å ha skrudd de av i lengere tid? Har i store deler av livet mitt skrudd av følelsene for "å overleve", men for 4 år siden gikk jeg på en kraftig smell der alle mine forsvarsmetoder falt sammen og jeg søkte hjelp. Nå det siste året har jeg igjen ubevisst skrudd av følelsen. Det er ganske frustrerende for det føles som om jeg er ganske så tom innvendig. 

Jeg sliter med det samme akkurat nå. Mannen min sa at jeg isolerer meg og da la jeg merke at det er noe galt med meg. Jeg vil si at det er ikke bra å gå med det alene. Søk hjelp igjen. Det skader ikke.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg sliter med det samme akkurat nå. Mannen min sa at jeg isolerer meg og da la jeg merke at det er noe galt med meg. Jeg vil si at det er ikke bra å gå med det alene. Søk hjelp igjen. Det skader ikke.

Jeg isolerer meg ikke på grunn av det, isolerer meg kun når jeg er deprimert. Går til behandling, men har bare en liten pause nå på sommeren.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke så lett. Det virker ikke som om det er så veldig mange som sliter med dette.

Skulle også ønske jeg kunne det, det nytter i hvert fall ikke å ønske seg det for det funker ikke. 

Det ser ut for at det er tross alt lettere å skru av, eller flykte fra vanskelige følelsene , en å skru på positive og gode følelser. Gode følelser krever anstrengelser og bevissthet, hvis en ikke er for syk da. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg isolerer meg ikke på grunn av det, isolerer meg kun når jeg er deprimert. Går til behandling, men har bare en liten pause nå på sommeren.

Har du en du stoler på? H*n kan kanskje ha øye på deg og gi deg en hint nor du lukker deg inn.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Betti 11 skrev:

Har du en du stoler på? H*n kan kanskje ha øye på deg og gi deg en hint nor du lukker deg inn.

Har flere rundt meg som jeg stoler på, men de kan ikke hjelpe meg med at jeg stenger av for følelser, det er liksom ikke noe som er så enkelt å fikse på. Kan også snakke med dem når jeg har behov for det og dem vet om mine plager, jeg ønsker ikke å bruke dem som mine terapeuter. Når jeg er sammen med familie og venner så ønsker jeg ikke at fokuset skal være på mine problemer og hvordan jeg har det, jeg vil snakke om andre ting og gjøre ting sammen med dem. Det er ikke bra å hele tiden gå rundt å tenke på sykdom, jeg trenger et pusterom og det har jeg når jeg er med familie og venner. 

Jeg føler at jeg blir dårligere hvis alt hele tiden skal handle om min sykdom og hvordan jeg har det. Den fella tror jeg det er mange som går i, de er så fokusert på sykdom og hvordan de har det at de glemmer å leve. 

Jeg har en god terapeut som jeg har gått til en gang i uken og jeg har gjort mine "hjemmelekser" så det har hjulpet meg en god del. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Ingenting blir borte bare ved å lukke øynene. Man må av og til ut å face realitetene. Det er ulike former for utenforskap vi alle kjenner på i dag tror jeg bare. Men man må ikke glemme tror jeg at når folk er sjuke ja da er de sjuke. Steketid er jo den store elefanten i rommet nå føler jeg. Man er liksom havnet på nav om man så bare mottar alderspensjon. Men man å prøve å ikke bli bare kranglete og sår selv om loven ikke er lik for alle virker det som.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også det at uten å ha sett noen ny forskning så tror jeg folk flest slites ut lenge før tida mer enn noen gang. Mener ikke at det gjelder alle men har på følelse av at så manges problemer skyldes dette. Kanskje gjelder det også flere i samme familienhet. Tror det er et høyaktuelt samfunnstrekk og noe mange opplever tungt nå. Konsekvensene er helt forferdelige for så mange.

Anonymkode: 4a116...c64

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...