Gå til innhold

Hvordan øke tiden ved puppen?


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

Hei igjen :-)

Takker for svar vedrørende liten vektøkning.

Barnet er som sagt smilende blid - og sover fremdeles godt. Jeg har nå begynt med å pumpe ut ca 100 ml. på formiddagen, og gir han dette sammen med erstatning om kvelden. da drikker han gjerne, etter pupp, ca 170 ml.

Ved kontroll veiing hadde han lagt på seg 135gr. på en uke. Skal til ny kontroll på onsdag.

Men jeg skjønner egentlig ikke at han får for lite mat. Han vil ikke ligge lenge ved puppen, max 10 min. på hver side - og da "jobber" jeg bevist med at han skal ligge der. Ikke tvang, men heller noe bestemt. Det må jeg og være ang. sugeteknikk, han vil helst dra puppen så langt ut som mulig, og henger da bare fast i selve brystvorten. Der må jeg holde han inntil meg, mens han dytter vekk med hender og drar med hodet.

Så kanskje hans vektøkning, eller mangel på - kan skyldes at han får nok mat - men ikke noe feit melk? Og hvordan skal jeg få han til å ligge lenger og suge mer? Han skriker hvis jeg prøver å by pupp etter f.eks. raping?

Og idag ville han definitivt ikke ha mer, mens jeg kunne pumpe ut melk med håndpumpe etterpå?

Tyder dette på for lite melk?

Takker for gode råd, godt å ha dere :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neppe for lite melk,men du må jo få den i ungen også :-)

De råd jeg vet om er som følger:

-unngå stress,sov gjerne mens du ammer.Da utskilles det svært beroligende hormoner som etter all sansynlighet vil roe ham ned.Selv om han sovner kan det hende han spiser.Følg med i et kvarters tid.Hvis han kosesmatter på puppen kommer det gjerne runder med utdrivningsrefleks.Du vil høre omganger med svelging.

-am i mørkt og stille rom

-unngå å berøre bakhodet til barnet

-sjekk barnet for trøske

-prøv om han trives i andre stillinger

135 gram på 1 uke i 3 mnd alder er jo kjempebra!

Da vesla ble 3-4 mnd ville hun ikke lengre ligge lenge ved puppen,men helt bytte-bytte-bytte-bytte-bytte-bytte gjennom måltider :-)

Fra den ene til den andre,ta en pupp og la den vandre ..*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...