Gå til innhold

Merkelig oppførsel av psykiater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist til dps for et medisin spørsmål fra legen min. Kom i dag til psykiateren og vi begynte å snakke om medisinene jeg bruker, og han bekreftet at jeg kunne kombinere to ulike antipsykotiske tabletter. Men så begynte han å spørre meg ut om alt mulig ang psyken min, og jeg svarte nå ærlig. Han sa han var vikar noen uker, så spurte han om det var mer han kunne gjøre for meg. Nei er vel ikke så mye det sa jeg. Har fått svar på spørsmålet ang medisin sa jeg. han fortsatte å spørre meg om psyken min.  Det virket ikke som han ville at jeg skulle gå. Han sa så at jeg kunne komme tilbake til han i neste uke hvis jeg ville snakke mer. Så sa jeg at jeg sliter med angst, og da sa han at vi kunne ta en fornuftig angst samtale. Å vri angst tanker over til fornuft tanker. Da ble han ivrig og noterte timen til meg. Gikk ut der i fra med en merkelig følelse i meg. Aldri har en psykiater oppført seg slik at han vil at jeg skal fortsette hos han. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette? Vil han bare hjelpe meg eller virker det litt muffens?

Han sa ikke så mye da vi snakket og flere ganger tok det tid før han svarte på spørsmål fra meg. Nei jeg vet ikke, uff jeg er vel bare paranoid. Men fint om noen vil gi en tilbakemelding om dette. Plager meg å tenke på.

Anonymkode: e25d2...ce8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble henvist til dps for et medisin spørsmål fra legen min. Kom i dag til psykiateren og vi begynte å snakke om medisinene jeg bruker, og han bekreftet at jeg kunne kombinere to ulike antipsykotiske tabletter. Men så begynte han å spørre meg ut om alt mulig ang psyken min, og jeg svarte nå ærlig. Han sa han var vikar noen uker, så spurte han om det var mer han kunne gjøre for meg. Nei er vel ikke så mye det sa jeg. Har fått svar på spørsmålet ang medisin sa jeg. han fortsatte å spørre meg om psyken min.  Det virket ikke som han ville at jeg skulle gå. Han sa så at jeg kunne komme tilbake til han i neste uke hvis jeg ville snakke mer. Så sa jeg at jeg sliter med angst, og da sa han at vi kunne ta en fornuftig angst samtale. Å vri angst tanker over til fornuft tanker. Da ble han ivrig og noterte timen til meg. Gikk ut der i fra med en merkelig følelse i meg. Aldri har en psykiater oppført seg slik at han vil at jeg skal fortsette hos han. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette? Vil han bare hjelpe meg eller virker det litt muffens?

Han sa ikke så mye da vi snakket og flere ganger tok det tid før han svarte på spørsmål fra meg. Nei jeg vet ikke, uff jeg er vel bare paranoid. Men fint om noen vil gi en tilbakemelding om dette. Plager meg å tenke på.

Det virker som om han har lyst til å hjelpe deg. At du klarer å vri det om til noe "muffens" virker rart synes jeg

Anonymkode: ad7b7...511

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vant til at psykiatere vil fortsette å snakke mer etter en medisin forhøring. Bare uvant for meg. Er vel sikkert jeg som har overreagert da. han vil bare hjelpe meg. selv om jeg ikke ble henvist der for behandling.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vant til at psykiatere vil fortsette å snakke mer etter en medisin forhøring. Bare uvant for meg. Er vel sikkert jeg som har overreagert da. han vil bare hjelpe meg. selv om jeg ikke ble henvist der for behandling.

Psykiatere er forskjellige. Min psykiater vil snakke minst mulig om medisiner. Han er veldig intressert i kognitiv terapi og vil gjerne komme med råd. Spør alltid hvordan jeg har det. 

Anonymkode: 4faac...e50

AnonymBruker
Skrevet

Han har nok ikke noen baktanker, annet enn at han tror han kan hjelpe deg. Du reagerer litt rart synes jeg....

Anonymkode: 3b95b...7e2

Skrevet

Når en kommer som vikar noen uker, har en ekstra god tid med relativt tomme avtalebøker. Da har en god anledning til å tilby litt ekstra som de faste ikke har. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tolket positivt absolutt men man bør kanskje ha åpne øyne for risiko for å bli overbehandlet. Alt trenger man ikke. Men uvurderlig med trygg håndtering av medisinspørsmål synes jeg. Så heldig du er som har en slik kontakt nå.

Anonymkode: 74eff...903

AnonymBruker
Skrevet

Kupton. Takk for svar ang dette.  Ok da tar jeg i mot ekstra hjelp så lenge han tilbyr meg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...