Gå til innhold

Kupton. Kommer det ofte av psykiske plager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner 3 som sier de har ME. Alle tre sliter med psyken og jeg lurer på om ME oftest kommer av psykiske plager/lidelser?

Anonymkode: 10bf1...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingenting i helsevesenet som er så følsomt som å diskutere ME. De som ikke er rettroende blir nærmest drapstruet.

Men jeg skal komme med to personlige synspunkter kun basert på egen erfaring:

1. Jeg har et inntrykk av at de som har vært utsatt for betydelige livsbelastninger er mer disponerte for å få sykdommen. Det er meget trolig at svære belastninger over tid gjør en mindre motstandsdyktig mot ulike sykdommer inkl ME.

2. Det å ha ME er så belastende og nedsetter livskvaliteten i så ekstrem grad at depressive plager som en følge av dette er helt rimelig å forvente.

Skrevet

Jeg har ikke ME men fibromyalgi og for meg stemmer punkt 1 som Kupton skriver. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...