AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 Kjenner 3 som sier de har ME. Alle tre sliter med psyken og jeg lurer på om ME oftest kommer av psykiske plager/lidelser? Anonymkode: 10bf1...57c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner 3 som sier de har ME. Alle tre sliter med psyken og jeg lurer på om ME oftest kommer av psykiske plager/lidelser? Anonymkode: 10bf1...57c https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/6xov8/ME-kan-ikke-kureres-som-psykisk-sykdom--Morten-Nissen-Melsom Anonymkode: 89bdb...946 0 Siter
kupton Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 Det finnes ingenting i helsevesenet som er så følsomt som å diskutere ME. De som ikke er rettroende blir nærmest drapstruet. Men jeg skal komme med to personlige synspunkter kun basert på egen erfaring: 1. Jeg har et inntrykk av at de som har vært utsatt for betydelige livsbelastninger er mer disponerte for å få sykdommen. Det er meget trolig at svære belastninger over tid gjør en mindre motstandsdyktig mot ulike sykdommer inkl ME. 2. Det å ha ME er så belastende og nedsetter livskvaliteten i så ekstrem grad at depressive plager som en følge av dette er helt rimelig å forvente. 0 Siter
Soletti Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 Jeg har ikke ME men fibromyalgi og for meg stemmer punkt 1 som Kupton skriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.