Gå til innhold

Forverring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg går på 200mg lamictal og dette har gitt god effekt. Blitt mer stabil, mindre deprimert, mer motivert til å gjøre noe annet enn å ligge i sengen og jeg har fått betraktelig mindre selvmordstanket. Jeg fungerer altså mye bedre i hverdagen enn før jeg begynte på lamictal. I det siste har jeg dog opplevd forverring, blitt mer deprimert (er trist brorparten av dagen, og føler lite glede) kraftig øking i selvmordstanker, og vil bare ligge i sengen hele dagen. Har  satt inn p-stav for ca. 3 uker siden, kan det ha noe med dette å gjøre? Eller er det mulig at det skyldes min mye sommerjobb? Begynte før denne forverringen i en sommerjobb, som jeg også vil ha når jeg fortsetter å studere til høsten. Jeg har vært utrolig stresset og urolig for denne jobben, hatt angstfulle drømmer om jobben og sovet maks 6 timer per natt. Mistenker at dette muligens kan ha en innvirking. I så fall, hvordan kan jeg hjelpe meg selv opp av dette hullet? Orker faktisk ikke flere depresjoner nå, jeg har hatt nok av dem i livet mitt. Dette kan jo forøvrig også være en dårlig periode uten at det betyr at jeg er på vei inn i en ny depresjon, så hvor seriøst bør jeg ta dette?

Anonymkode: a006d...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg går på 200mg lamictal og dette har gitt god effekt. Blitt mer stabil, mindre deprimert, mer motivert til å gjøre noe annet enn å ligge i sengen og jeg har fått betraktelig mindre selvmordstanket. Jeg fungerer altså mye bedre i hverdagen enn før jeg begynte på lamictal. I det siste har jeg dog opplevd forverring, blitt mer deprimert (er trist brorparten av dagen, og føler lite glede) kraftig øking i selvmordstanker, og vil bare ligge i sengen hele dagen. Har  satt inn p-stav for ca. 3 uker siden, kan det ha noe med dette å gjøre? Eller er det mulig at det skyldes min mye sommerjobb? Begynte før denne forverringen i en sommerjobb, som jeg også vil ha når jeg fortsetter å studere til høsten. Jeg har vært utrolig stresset og urolig for denne jobben, hatt angstfulle drømmer om jobben og sovet maks 6 timer per natt. Mistenker at dette muligens kan ha en innvirking. I så fall, hvordan kan jeg hjelpe meg selv opp av dette hullet? Orker faktisk ikke flere depresjoner nå, jeg har hatt nok av dem i livet mitt. Dette kan jo forøvrig også være en dårlig periode uten at det betyr at jeg er på vei inn i en ny depresjon, så hvor seriøst bør jeg ta dette?

Mulig p-stav påvirker serumkonsentrasjon av Lamictal? Kanskje du kan få det sjekket med en blodprøve?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Villanda skrev:

Mulig p-stav påvirker serumkonsentrasjon av Lamictal? Kanskje du kan få det sjekket med en blodprøve?

Legen fortalte at det ikke skulle påvirke serumkonsentrasjonen. Vanlige p-piller kunne visstnok gjøre det, og derfor var p-stav, p-spiral eller p-sprøyte mine eneste alternativer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen fortalte at det ikke skulle påvirke serumkonsentrasjonen. Vanlige p-piller kunne visstnok gjøre det, og derfor var p-stav, p-spiral eller p-sprøyte mine eneste alternativer. 

Ok.

Skrevet

Jeg tror det er sommerjobben som belaster deg. Du drømmer mye fra dette.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Betti 11 skrev:

Jeg tror det er sommerjobben som belaster deg. Du drømmer mye fra dette.

Det er godt mulig, ja. Jeg håper jo at jeg klarer å roe meg ned mtp jobben. Tror nok at det er normalt å være nervøs når man nettopp har startet i en ny jobb, særlig når man ikke har gjort lignende arbeidsoppgaver før, og har minimal kunnskap om det man jobber med. Så jeg tror nok at det skal gå seg til. Men jeg bekymrer meg likevel for om dette kan skyldes andre faktorer også, og bekymrer meg for hva jeg skal gjøre med dette. Jeg håper at dette bare er en litt dårlig periode og ikke en begynnelse på en depresjon, men jeg tror nesten ikke at det bare er det. Er trist nesten hele tiden, vil bare sove/se på dørgende kjedelige serier som jeg ikke følger med på, og har rett og slett svært lite motivasjon. Alt er et ork, og selvmordstankene har økt betraktelig. Det kan jo være jobben, men jeg er redd for at denne dårlige perioden ikke forsvinner selv om jeg etter hvert blir trygg på arbeidsoppgavene mine. Men er det ikke veldig merkelig at evt kan utvikle depresjon av jobbstress og lite søvn over så kort tid? Jeg er jo tross alt medisinert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...