Gå til innhold

Er det reaksjon på seponering av AD eller en ny depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brukte Brintelix 20 mg i to år før jeg sluttet for fire uker siden. Jeg var ganske flat og slet kognitivt da jeg gikk på medisinene. Hadde forventninger om at dette skulle bli mye bedre da jeg sluttet .At jeg skulle være « kvikkere» kognitivt og mer følsom. Jeg har nå kunnet gråte mine første tårer på mange år  men er også mer angstpreget, energiløs og deprimert. Henger bedre med i en samtale og er litt kjappere i replikkene. Kan også kjenne på litt mer intresse for mine nærmeste .Men absolutt ikke i nærheten av slik jeg var før. Lurer på om dette er en naturlig prossess etter en lengre periode som psyk og medisinbruk? Samtidig er jeg usikker på om jeg egentlig er på vei inn i en ny depresjon?. 

Anonymkode: cb2d7...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg sliter litt med å forstå blant enkelte her, er at det ikke finnes en mellomting? En dose man kan leve godt med, som balanserer effekt og bivirkninger.

Hva med å finne en dose som ikke gjør deg flat og følelsesløs, men som likevel har effekt på angst og depresjon?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det jeg sliter litt med å forstå blant enkelte her, er at det ikke finnes en mellomting? En dose man kan leve godt med, som balanserer effekt og bivirkninger.

Hva med å finne en dose som ikke gjør deg flat og følelsesløs, men som likevel har effekt på angst og depresjon?

Høres helt fantastisk ut !!!!!!. Men hvordan skal jeg gå frem da når psykiateren min ikke foreslår noe. Kan jeg som pasient si fra tydlig at jeg ønsker at vi sammen skal jobbe litt med å finne en bedre dose og kanskje kombinasjoner av medisin?. Har liksom ekstra respekt for psykiateren sine avgjørelser. 

Skrevet
På 28.6.2018 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Kan jeg som pasient si fra tydlig at jeg ønsker at vi sammen skal jobbe litt med å finne en bedre dose og kanskje kombinasjoner av medisin?. Har liksom ekstra respekt for psykiateren sine avgjørelser. 

Ja, det kan du si! Viser du respekt ved å slutte uten å si noe??

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Villanda skrev:

Ja, det kan du si! Viser du respekt ved å slutte uten å si noe??

Jeg har sluttet fordi psykiateren foreslo det. Det er første gang jeg har brukt medisin så jeg har ikke så mye erfaring. Vet liksom ikke hvor mye pasienten har å si i forhold til medisiner ved psykisk lidelse. Går man til lege med en fysisk sykdom så retter man seg jo oftest etter hva legen sier. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Anijens72 skrev:

Sluttet du uten nedtrapping på brintelix

Jeg trappet ned 5 mg om gangen over noen uker. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet fordi psykiateren foreslo det. Det er første gang jeg har brukt medisin så jeg har ikke så mye erfaring. Vet liksom ikke hvor mye pasienten har å si i forhold til medisiner ved psykisk lidelse. Går man til lege med en fysisk sykdom så retter man seg jo oftest etter hva legen sier. 

Ok. Beklager, jeg misforstod. Men mener fortsatt du kan si til behandler hva du tenker selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...