Gå til innhold

Hvorfor er det sånn? Lever mindre?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg bruker insulin sprøyter, har gjort det i mange år. Fikk diabetes da jeg var gravid (var normalvektig da). Takler det stort sett bra, men litt stress er det jo.

Selv bekymrer jeg meg ikke så mye om døden til vanlig. Har lurt døden noen ganger (sist for 3 år siden), så kanskje det er derfor jeg har et litt mer avslappet forhold til det. 

Kan få skikkelig dødsangst innimellom, men da er jo "bare" et angstanfall.

Ok. Godt du takler det bra da, kan tenke meg at det er stress ja. 

Jeg er mest redd for at de jeg er glad i skal dø,men kan få dødsangst selv også til tider. Særlig når jeg er veldig dårlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, emilie321 skrev:

Orket ikke å lese den linken. Har selv diabetes, astma og er psykisk syk. Prøver så godt jeg kan å leve så sunt som mulig, men i perioder går alt skeis. Det er i dårligere perioder jeg ikke greier å holde på den sunne livsstilen. Prøver og ikke tenke på at jeg kan dø tidligere pga dette. Jeg blir iallefall ikke noe bedre i psyken hvis jeg skal gå å bekymre meg om dette.

Den statistikken handler i stor grad om de som ikke følger opp behandlingen for sykdommene. Du og de andre som følger rådene og behandlingene, drar statistikken i riktig retning 😉

AnonymBruker
Skrevet

Schizofrene (80%) spesielt og psykisk syke generellt er storrøykere. Det har også mye å si. Selvmord tar en del også.

Anonymkode: 90f6a...ac5

Skrevet

Det er ikke relevant å støtte seg på statistikken. Det er tull og ikke relevant. Når jeg har en usund livstil er risikoen høyt å dø tidliger men de må ikke vare sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...