Gå til innhold

Medisin og angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fra legen sobril 10 mg og skulle ta en tablett før søvn. Nå er det kl.4.00 og jeg er lysvåken. Er dosering for lavt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

God morgen Betti 11!

Fikk du sovet litt? 

Dosen er nok helt innafor, det er en grei startdose. Men om du bruker Sobril el lignende ofte, kan det tenkes at du kunne trenge høyere dose?  

Noen ganger er angsten for sterk.. var det den som holdt deg våken i natt? 

Håper du får en fin og rolig dag i dag 🌸

AnonymBruker
Skrevet

Det  er strengt forbudt å gi råd om medisindoser her så ta doset opp med legen din.

Anonymkode: 7e156...3f5

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  er strengt forbudt å gi råd om medisindoser her så ta doset opp med legen din.

Du trenger vel ikke skrive denne setningen i hver eneste tråd som handler om medisiner? 

Enhver er ansvarlig for hva man selv skriver, og admin griper nok inn hvis noe går over streken.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du trenger vel ikke skrive denne setningen i hver eneste tråd som handler om medisiner? 

Enhver er ansvarlig for hva man selv skriver, og admin griper nok inn hvis noe går over streken.

Gjør jeg vel faen meg ikke!!! Går det fremdeles dårlig på hjemmefronten siden du er så forbanna sur støtt og stadig her inne? 😉

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg fikk fra legen sobril 10 mg og skulle ta en tablett før søvn. Nå er det kl.4.00 og jeg er lysvåken. Er dosering for lavt?

Ville heller spurt legen om Imovane som er en insovningstablett. Skal godt gjøres å sovne av 10mg Sobril.

Anonymkode: 64f02...9aa

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør jeg vel faen meg ikke!!! Går det fremdeles dårlig på hjemmefronten siden du er så forbanna sur støtt og stadig her inne? 😉

Nå må du skjerpe deg litt, ingen grunn til å prøve seg på slag under beltestedet fordi du får kritikk. 

Anonymkode: 56be3...92d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du skjerpe deg litt, ingen grunn til å prøve seg på slag under beltestedet fordi du får kritikk. 

Anonymkode: 56be3...92d

Hva er det for slags sak å komme med påstand at jeg har skrevet det i hver eneste tråd som omhandler medisiner?? Er ikke det slag under beltestedet? Er bare så drittlei ISW surmagete kommentarer i ulike innlegg. Jeg har vel svart max 2 ganger at man må spørre fagfolk om medisindosering. Nok er nok! Men kommentaren min var nok unødvendig og beklager det. Det var dumt å synke ned på ISW nivå..

Skrevet
6 timer siden, usikker skrev:

God morgen Betti 11!

Fikk du sovet litt? 

Dosen er nok helt innafor, det er en grei startdose. Men om du bruker Sobril el lignende ofte, kan det tenkes at du kunne trenge høyere dose?  

Noen ganger er angsten for sterk.. var det den som holdt deg våken i natt? 

Håper du får en fin og rolig dag i dag 🌸

Ja sovet til kl. 11.00 Heldigvis er det ferie. Jeg er trøtt nå også. når jeg er urolig og jeg ligger litt kommer en panikkanfall uten forvarsel. Legen sa jeg skal ta 10 mg en gang før jeg sover. Dettte er ikke nok, fordi jeg hadde en dårlig dag i går. Stott utenfor legekontoret om å vente på mann og fikk en panikkanfall. Må se hva jeg gjør nå.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller spurt legen om Imovane som er en insovningstablett. Skal godt gjøres å sovne av 10mg Sobril.

Tusen takk! Kjekker det. Det er alt ny for meg. Var aldri så syk som nå.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk! Kjekker det. Det er alt ny for meg. Var aldri så syk som nå.

Jeg ville fått seroquel, da sover du om natten ikke bare i begynnelsen. 

Skrevet
6 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du har rett! Hva var galt. H* n sa ikke hvor mye jeg skal ta eller er det generelt forbud å snakke om medisin?

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for slags sak å komme med påstand at jeg har skrevet det i hver eneste tråd som omhandler medisiner?? Er ikke det slag under beltestedet? Er bare så drittlei ISW surmagete kommentarer i ulike innlegg. Jeg har vel svart max 2 ganger at man må spørre fagfolk om medisindosering. Nok er nok! Men kommentaren min var nok unødvendig og beklager det. Det var dumt å synke ned på ISW nivå..

Ja, du må aldri finne på å synke ned på mitt nivå :) her nede i det dype mørket er det ganske skummelt skjønner du! 

Spøk til alvor: Smil til verden, så smiler verden tilbake. Pass på blodtrykket og ikke hiss deg sånn opp!

Endret av issomethingwrong
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fastlegen har ingen peiling. Kanskje jeg snakker med sykepleieren om det. Det er ikke morsomt å ha hele tida spenning og panikk. Tusen takk! 

Skrevet

Vær dere så snill å ikke krangle. Det tåler jeg ikke. Hva hver en skriver må selv vare anvarlig for det og det er admin som bedømmer det. Så en smil til dere 😊

stjernestøv
Skrevet
21 minutter siden, Betti 11 skrev:

Fastlegen har ingen peiling. Kanskje jeg snakker med sykepleieren om det. Det er ikke morsomt å ha hele tida spenning og panikk. Tusen takk! 

Nei det er ikke morsomt, og søvn er veldig viktig å få. Snakk med sykepleieren du. 

Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har ingen diagnose med bipolar lidelse.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg har ingen diagnose med bipolar lidelse.

Ikke jeg heller, tar det for å få sove det. 

Skrevet

Rart. Snakke med sykepleier. Jeg var så dårlig i går. Kanskje jeg kan øke dosen.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Betti 11 skrev:

Rart. Snakke med sykepleier. Jeg var så dårlig i går. Kanskje jeg kan øke dosen.

Ville også rådet deg til å prøve ut Atarax som er ett ufarlig og ikke vanedannede antihistamin som gjør deg trøtt og gir deg litt dypere søvn.
Har selv prøvd det meste av både vanedannende og ikke vanedannende sovemedisiner og kombinasjonen av Imovane og Atarax virker best. 
Seroquel og andre antipsykotika ved lav dose kan også virke bra, men ville prøvd atarax først, deretter Imovane.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...