Gå til innhold

Hva er "standard" dose sobril for søvn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er standard dose sobril for søvn ved alvorlige søvnproblemer? 10 mg er ihverfall for lite! 

Anonymkode: b1a46...697

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er standard dose sobril for søvn ved alvorlige søvnproblemer? 10 mg er ihverfall for lite! 

10-25 i følge Felleskatalogen.

Anonymkode: 0183d...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Sobril fungerer ikke noe bra i forhold til søvn på meg i alle fall, uavhengig av dose. Tror heller ikke det er så vanlig at lege/psykiater gir sobril for søvn. 

Anonymkode: a4540...837

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sobril fungerer ikke noe bra i forhold til søvn på meg i alle fall, uavhengig av dose. Tror heller ikke det er så vanlig at lege/psykiater gir sobril for søvn. 

Anonymkode: a4540...837

Fikk sobril fra fastlegen. Jeg blir ikke roligere av det. Det tar litt tid til man sover inn. Jeg er litt skeptisk. Kanskje er dosen for lite.

stjernestøv
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke man brukte sobril for søvn. 

Skrevet

Sobril er en bra sovemedisin HVIS det er angsten som holder deg våken. 

Hvis ikke, har ikke Sobril noen nevneverdig søvneffekt. Da er det mye bedre å bruke medisiner som er ment til det bruk.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, issomethingwrong said:

Sobril er en bra sovemedisin HVIS det er angsten som holder deg våken. 

Hvis ikke, har ikke Sobril noen nevneverdig søvneffekt. Da er det mye bedre å bruke medisiner som er ment til det bruk.

Sobril fungerer da fint for søvn, selv uten angst. Har heller ikke hangover-effekt som de fleste sovemedisiner har.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sobril fungerer da fint for søvn, selv uten angst. Har heller ikke hangover-effekt som de fleste sovemedisiner har.

Bra det virker for deg, men de fleste som tar Sobril tar den jo på dagtid, uten å sovne. 

Tar du derimot en Imovane på dagtid, blir du rimelig sløv. 

Jeg vet at den kan brukes for søvn, men som du ser flere eksempler på her inne er det ikke alle som blir trøtt av den.

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Bra det virker for deg, men de fleste som tar Sobril tar den jo på dagtid, uten å sovne. 

Det kommer selvfølgelig an på når på dagen en tar den. Normalt er man mer trøtt om kvelden, og Sobril forsterker trøtthetsfølensen. Jeg kan fint ta på dagtid uten å sovne.

Anonymkode: ee5bd...6dc

Skrevet
15 timer siden, issomethingwrong skrev:

Tar du derimot en Imovane på dagtid, blir du rimelig sløv. 

Jeg vet at den kan brukes for søvn, men som du ser flere eksempler på her inne er det ikke alle som blir trøtt av den.

Sobril er for angsten min. Jeg våkner opp flere ganger med panikkanfall og det ta tid å sove inn igjen. Jeg syns det er ingen sovemedisin. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tatt sobril for søvn noen netter, synes det fungerer fint. Har ikke angst og den virker fint for søvn allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...