Gå til innhold

Har dere endret meninger i narkotikadebatten?

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Den seneste tida har jeg sett mye tydeligere hvordan vi mennesker er forskjellig. Noen har behov for mye mer virkelighetsflukt enn andre tror jeg. Jeg tror disse problemene bør møtes på annen måte enn vi tradisjonelt har gjort som samfunn. Forbud er nok ikke måten tror jeg. Jeg tror mye mer på kunnskap.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Jeg var svært liberal før, men er etterhvert blitt veldig negativ til alt som kan gjøre det enklere å opprettholde misbruk som legalisering. F.eks rosemaler en Portugals ruspolitikk noe voldsomt, men hele Portugal og jo mer eller mindre skeiv 24/7 og er snarere et bevis på at legalisering overhodet ikke fungerer. 

Anonymkode: c0707...0ed

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg var svært liberal før, men er etterhvert blitt veldig negativ til alt som kan gjøre det enklere å opprettholde misbruk som legalisering. F.eks rosemaler en Portugals ruspolitikk noe voldsomt, men hele Portugal og jo mer eller mindre skeiv 24/7 og er snarere et bevis på at legalisering overhodet ikke fungerer. 

Anonymkode: c0707...0ed

Hvor har du det ifra?

Gjest Maggie55

Jeg tror bare i større grad enn jeg trodde før at flere helseproblem må ses i sammenheng og ikke bare stykke opp for da ser man til slutt ikke skogen for bare trær.  Det mye triste tider i dag med mye vanskelige og alvorlige saker på alle kanter. Det er vanskelig å skjerme ungdommen slik det er i dag hvor alle reiser og har samhandling på kryss og tvers . Derfor mener jeg kunnskap er hva som er det beste middel for at ungdom kan treffe valg senere. Man kan jo ikke bare legge ned hele internettet. Det vil sikkert bli mere og mer om alt blir som til og med myndighetene i ulike representanter gitt og ofte har formante. Hvordan skal man ellers finne adresser og hva man trenger i det daglige. Hva man brukte før er jo mye falt bort. Om store grupper mennesker blir stående uten eller med veldig dårlig helsetilbud i et B - lag kan jo et rusmiddel være erstatning som smertedriver satt på spissen. Ille å måtte tenke slikt føler jeg men signalene er jo mange på at mange er der allerede.

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg mener man kan fylle livet sitt med hva man vil så lenge man ikke skader andre. Det er grenser for hvor mye man kan styre enkeltmennesket også rent personlig synes jeg. At ungdom henger i feile miljø ja det har de jo alltid gjort. Vi er et lite land som bare må bli " overkjørt" kanskje. Hvis ikke ungdommen selv tar tak da. De har jo gjort masse i forhold til plastforsøpling allerede.

Gjest Maggie55

På kirkegården går jeg av og til forbi gravsteiner med foto av en ungdom og tenker på alle som står ingjen alene i dag. Kanskje nettopp på en slagmark av eksperimentering med mennesker og ansvarsfraskrivelse fra skole og soialapparat. Selv om jeg ikke selv har barn har jeg hatt venner og venner med barn som uforståelig er blitt revet bort. Funnet kanskje på gutterommet eller pikerommet uten noen varsler som foreldre stakkar har skjønt. Dette er problematikk som veltet inn over landet i seksti og søttiårene. Årene før det var der mindre fritid kanskje? Så mange står stadig igjen alene på slagmarken så her er det visst så mye vi ikke lærer som samfunn. Men disse  stoffene er livsfarlige og skadelige og ikke noe den menneskelige organisme trenger eller bra for og så bevisste og flinke som ungdom i dag er blitt. Bare uforståelig. Må henge sammen med kriminalitet tror jeg. Som vanlig ikke de som tjener penge e som skader seg.

Gir vi unge i dag gode nok utviklingsmuligheter bare i kraft av seg selv?

AnonymBruker

"the war on drugs" har failet fullstendig.

Personlig mener jeg fastlegen bør gi ut narkotika til de som er avhengige av det idag, da kand de få samtaler og tilbud til behandling, samt trygge doser de ikke vil dø av, og rent utstyr så de ikke får aids. Lettere stoffer som hasj bør selges på vinmonopolet, ettersom det i snitt er mindre farlig enn alkohol.

At hasj er ulovlig i 2018, viser at det er ikke logikk som styrer, det er følelser. Det blir det samme som religion og jorden er flat. Ja du føler det kanskje slik, men, det hindrer fremskritt.

PS. Nei hasj er ikke for dere psykiatripasienter, så ikke ta det som en ufarliggjøring eller oppfordring.  Jeg snakker om samfunnet genrelt. Alkohol er heller ikke for alle.

Anonymkode: d7b32...06c

AnonymBruker

Tror mer på å få til gode oppvekstmuligheter for barn og unge slik at de i første hånd ikke utvikler  slike" tomme sug" Å få til gode oppvekstvilkår for barn og unge er selvsagt veldig komplisert, men her føler jeg vi alle har et ansvar både representert ved samfunnet med politi lensmann og prest og som enkeltpersoner ved stemmeurnene.

Tror også på mere forskning  til type sykdommer eller lidelser som fremdeles er mye utforsket selv om de har ridd menneskeheten som en mare kanskje til alle tider. Rus og adferdsavvik villet eller ikke villede og god og trygg skole. God og trygg skole for alle hvor alle har likeverd og valgmuligheter. Skole måltid og god kontakt skole og hjem.Men ressursene vil vel kanskje aldri strekke til egentlig.

Alt er ikke bare når man ikke har vært helt der sjøl men man må rette blikket fremover og prøve å tenke positivt oppi alle de dystre tingene vi hører om i dag.

Anonymkode: c3011...bbd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...