Gå til innhold

Bør jeg gå til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sikkert du får time umiddelbart. Og gjør du det, kunne du ha ringt i morges og hatt det overstått nå.

Anonymkode: ac2af...dc0

Ja kunne jo i grunn det. Men må sikkert vente på time ja. 

På ‎02‎.‎07‎.‎2018 den 20.56, stjernestøv skrev:

Har ikke fine tenner,men i går mistet jeg en fylling...det gjør ikke vondt og tanna er jo helt svart. Er den død da? Er det vits å gå til tannlegen med dette?

Jeg var dum og gikk ikke til tannlegen da jeg mistet en gammel fylling. Det gjør jeg aldri igjen. Kontakt tannlegen så fort du kan. Jeg har nå gått med en midlertidig fylling med fluor i denne tannen i 8 måneder i håp om at nerven vil trekke seg tilbake slik at jeg unngår rotfylling. JegMye gjør vondt med denne tannen, bl.a. tygge mat og pusse tenner. Ikke gjør som meg er mitt råd ;) … Man lærer så lenge man lever og man lærer av sine feil...

AnonymBruker
1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg var dum og gikk ikke til tannlegen da jeg mistet en gammel fylling. Det gjør jeg aldri igjen. Kontakt tannlegen så fort du kan. Jeg har nå gått med en midlertidig fylling med fluor i denne tannen i 8 måneder i håp om at nerven vil trekke seg tilbake slik at jeg unngår rotfylling. JegMye gjør vondt med denne tannen, bl.a. tygge mat og pusse tenner. Ikke gjør som meg er mitt råd ;) … Man lærer så lenge man lever og man lærer av sine feil...

Hvorfor rotfylles ikke tannen i stedet for å gå slik å vente?

Anonymkode: 3374c...29d

Annonse

stjernestøv
5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ok. Får bestille meg en time da,men det gjør ikke vondt nå. 

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får bestille meg en time da,men det gjør ikke vondt nå. 

Nei, det gjør ikke vondt den første tiden... Det er vanskelig å få kommet riktig til under tannpussen i det lille "krateret" hvor fyllingen satt og det er lett at det utvikles et nytt hull videre i tannen. Det sa i hvert fall tannlegen til meg, uten at jeg har så mye peiling.

Lykke til med å manne deg opp til å ta opp telefonrøret :)

Annonse

stjernestøv
36 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Nei, det gjør ikke vondt den første tiden... Det er vanskelig å få kommet riktig til under tannpussen i det lille "krateret" hvor fyllingen satt og det er lett at det utvikles et nytt hull videre i tannen. Det sa i hvert fall tannlegen til meg, uten at jeg har så mye peiling.

Lykke til med å manne deg opp til å ta opp telefonrøret :)

Ok. Får ringe på mandag da og få det overstått. 

Takk :) 

Worrisome Plenty

Det lureste jeg har gjort var å begynne å gå hos tannlege fast hver 6 måned. Da blir det nesten ikke hull. tannlege er viktig, tenner er viktig. Jeg ignorerte mine. i mange år.  de siste 10 årene derimot så går jeg med en gang, det er noe som må gjøres.

Det lønner seg økonomisk, estetisk og helsemessig.

stjernestøv
35 minutter siden, cilie skrev:

Akkurat tannlege er det bare å ringe med en gang. Om det er noe m bil også. Selv er jeg litt på overtid med celleprøve - så note to self: ring!

Ja jeg har heller ikke tatt celleprøve, gruer meg veldig til det så bare utsetter det. 

stjernestøv
8 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det lureste jeg har gjort var å begynne å gå hos tannlege fast hver 6 måned. Da blir det nesten ikke hull. tannlege er viktig, tenner er viktig. Jeg ignorerte mine. i mange år.  de siste 10 årene derimot så går jeg med en gang, det er noe som må gjøres.

Det lønner seg økonomisk, estetisk og helsemessig.

Ok. Mine tenner er ikke noe fine og de pusset dem ikke sist jeg var der, det reagerte jeg litt på. Får ringe på mandag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...