Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel best å ringe politiet og undersøke nærmere slik at du ikke går på en bommert?

Det høres jo logisk ut at dersom du har et tidsmessig gyldig pass utstedt i navn Hansen f eks, og du en periode har hett Olsen uten å ha ordnet nytt pass av den grunn og nå har gått tilbake til Hansen igjen, at det opprinnelige passet kan brukes, men jeg ville ha undersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443217-pass/#findComment-3856340
Del på andre sider

Hvis du har skaffet deg nytt pass med det navnet du nå ikke skal bruke lenger, tviler jeg på at det gamle passet med ditt "gamle" og nåværende navn er gyldig, selv om det ikke er utløpt tidsmessig.  Men du er nødt til å undersøke det.  Noen land har sære regler, så husk å fortelle hvor du skal.  Det haster veldig hvis du skal reise om en uke, så du må ringe NÅ.

Det er svært viktig at passet du ender opp med å bruke, har samme navn som billetten. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443217-pass/#findComment-3856343
Del på andre sider

AnonymBruker

Ettersom du skriver "gammelt"pass blir jeg usikker- for det høres ut som et pass du hadde tidligere mens du nå har et nytt pass og det skal jo ikke gå å ha to pass på én gang- så du kan ikke mene at du har to pass?

Si du het Hansen-og hadde pass i dette navnet- så byttet du til Olsen uten å anskaffe nytt pass i Olsennavnet så høres det merkelig ut om du ikke skulle kunne benytte Hansenpasset-jeg ville jo forøvrig ikke kalt dette det "gamle" passet da du ikke har noe nytt pass men.

Si du het Hansen-og hadde pass i dette navnet- så byttet du til Olsen og skaffet nytt pass i dette navnet- så skal jo det gamle passet være levert inn eller uthullet ELLER uansett så skal politiet ha gjort det ugyldig i sine systemer( si du hadde rotet det bort og ikke kunne levere det inn når du fikk nytt pass.

Hovedregel er: Alt som står i passet skal stå i folkeregisteret og dermed stemme overens. Passet må samtidig være gyldig i politiets databaser og meldingssystemer.

Er du noe som helst usikker: hør alltid med passutsedende myndighet det er det eneste trygge stedet å forvente et individuelt svar.

Anonymkode: 30169...fed

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443217-pass/#findComment-3856346
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...