Gå til innhold

Belastninger over tid årsak til lidelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bp2 og div. annet som har dukket opp de senere årene og jeg har forsøkt å finne en sammenheng  med livssituasjonen min og utløsning av dette. Nå tror jeg at jeg faktisk vet hvorfor jeg har blitt så syk og det er av store belastninger gjennom mange år, men kan det bl.a. utløse bp2 og er det lettere å holde i sjakk dersom jeg får ordnet opp i dette etter hvert?

Anonymkode: 251f6...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan helt klart være det tror jeg. Det er iallefall min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MxxM skrev:

Det kan helt klart være det tror jeg. Det er iallefall min erfaring. 

Takk, det er godt å høre fra andre som har samme erfaring. Da er det kanskje håp om forbedring for meg også en gang.

Skrevet

Bipolar lidelse har i hovedsak en genetisk årsak/disposisjon. Men det er veldokumentert at livsbelastninger ofte utløser sykdomsepisoder - ikke bare den første. Så det å "rydde opp" i vansker i livssituasjonen er helt klart med på å redusere risiko for nye episoder. Livsførsel er av største viktighet: Regelmessig døgnrytme, fravær av rusmidler, passe aktivitet og vanlig sunt kosthold.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Bipolar lidelse har i hovedsak en genetisk årsak/disposisjon. Men det er veldokumentert at livsbelastninger ofte utløser sykdomsepisoder - ikke bare den første. Så det å "rydde opp" i vansker i livssituasjonen er helt klart med på å redusere risiko for nye episoder. Livsførsel er av største viktighet: Regelmessig døgnrytme, fravær av rusmidler, passe aktivitet og vanlig sunt kosthold.

Tusen takk, det er nøyaktig slik jeg føler det når jeg i perioder har hatt det bedre i livet mitt. Livsførselen min har jeg nok litt vansker med å forholde meg til siden den ofte varierer med sykdomsepisodene, men jeg føler meg avgjort mer stabil og bedre når jeg får til å sove godt, spise sunt og være i aktivitet.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det er godt å høre fra andre som har samme erfaring. Da er det kanskje håp om forbedring for meg også en gang.

Du har fått ekspertsvar, så bare se bort fra mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MxxM skrev:

Du har fått ekspertsvar, så bare se bort fra mitt. 

Ingen grunn til at trådstarter skal se bort fra svaret ditt. Mange liker å høre om andres konkrete erfaringer, og det er fint at du bidrar med din. 

Anonymkode: 3dba6...0a3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til at trådstarter skal se bort fra svaret ditt. Mange liker å høre om andres konkrete erfaringer, og det er fint at du bidrar med din. 

Anonymkode: 3dba6...0a3

Jeg setter pris på alle svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...