Gå til innhold

Motløs


Betti 11

Anbefalte innlegg

Siden min angstanfall i går føler jeg meg som en taper. Beskyld mannen min for at han ikke ta hensikt og tvunget meg i den situasjonen. Jeg må lære det at det er ingen fare å gå i ukjente situasjoner. Hvorfor er jeg så redd? Man må jo kjenne årsaken av angst om å behandle det? Det kan være så mye som stå i vegen. Jeg ser jo inn det er mitt ansvar å fikse det, men med hvilken krefter? Kan man ikke ta beroligende om å gå i slike situasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Betti 11 skrev:

Siden min angstanfall i går føler jeg meg som en taper. Beskyld mannen min for at han ikke ta hensikt og tvunget meg i den situasjonen. Jeg må lære det at det er ingen fare å gå i ukjente situasjoner. Hvorfor er jeg så redd? Man må jo kjenne årsaken av angst om å behandle det? Det kan være så mye som stå i vegen. Jeg ser jo inn det er mitt ansvar å fikse det, men med hvilken krefter? Kan man ikke ta beroligende om å gå i slike situasjoner? 

Jeg orker ikke mer. Det blir ikke bedre. Jeg må jobbe med det og det forsøker jeg hele tida. Jeg er lei for å beskylde andre for mine feil. Kanskje denne tråden er også uinteressant som andre fra meg. So what, thats life. Jeg er ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Betti 11 skrev:

Jeg orker ikke mer. Det blir ikke bedre. Jeg må jobbe med det og det forsøker jeg hele tida. Jeg er lei for å beskylde andre for mine feil. Kanskje denne tråden er også uinteressant som andre fra meg. So what, thats life. Jeg er ingenting.

Det virker ihvertfall som du er deprimert og bør få hjelp for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg synes det er rart at du får avslag fra DPS. Nå er ikke jeg noen ekspert utover å ha egne erfaringer, men jeg tror du kunne hatt veldig god nytte av psykoterapi. Man finner kanskje ikke en konkret grunn til hvorfor man har angst; det kan jo være mer komplisert. Uansett, så er det mulig å jobbe med "her og nå." Kognitiv/metakognitiv terapi er ansett som svært effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Det virker ihvertfall som du er deprimert og bør få hjelp for det. 

Det er ferietida så få se hvordan det gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er vel heller at mannen din ikke er interessert i å hjelp. Jeg tror ikke det beste hadde vært om han hadde gått i butikken alene, men han burde blitt med deg. Da hadde det vært mer sannsynlig at du hadde kommet deg igjennom det, og opplevd mestring. I stede sitter du igjen og føler deg enda verre. Du er syk og det er mannen din nødt til å ta litt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg synes det er rart at du får avslag fra DPS. Nå er ikke jeg noen ekspert utover å ha egne erfaringer, men jeg tror du kunne hatt veldig god nytte av psykoterapi. Man finner kanskje ikke en konkret grunn til hvorfor man har angst; det kan jo være mer komplisert. Uansett, så er det mulig å jobbe med "her og nå." Kognitiv/metakognitiv terapi er ansett som svært effektivt.

Klarte egentlig alltid å holder angsten i skjakk. Fra barndommen hadde jeg angst på tordenvær. Jeg var så redd at jeg krypet i en hjørna i rommet mitt. Ble med 15 år kvitt denne angsten. Det er egentlig ikke umulig å bli kvitt det, men denne gangen er det helt annerledes. Det sitter dypere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Problemet her er vel heller at mannen din ikke er interessert i å hjelp. Jeg tror ikke det beste hadde vært om han hadde gått i butikken alene, men han burde blitt med deg. Da hadde det vært mer sannsynlig at du hadde kommet deg igjennom det, og opplevd mestring. I stede sitter du igjen og føler deg enda verre. Du er syk og det er mannen din nødt til å ta litt hensyn til.

Det hadde jeg forventet. Jeg gitt en dag senere beskjed at det var ikke greit å setter meg ut sånn og at jeg ønsket meg mer forståelse og litt trøst. Han spurte jo hva jeg forventer. Ærlig talt hvet jeg ikke hvordan jeg kan tolke han. Jeg snakkte med en vennine om hele situasjonen og hun sa til meg at hun merkte ikke at jeg er så dårlig. Hun forstått meg og fikk også tidligere hjelp fra psyk.sykepleieren. Jeg føler meg veldig dårlig i dag men vennine flytter snart lang vekk. Det gjør meg ekstra trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...