Gå til innhold

tilvenning til flaske


tilea

Anbefalte innlegg

vi har en datter på 6 måneder som ikke vil ta tåteflaske (bruker kun morsmelk). vi prøvde tåteflaske når hun var rundt en måned og da gikk det helt fint. etter dette tok det lang tid før vi prøvde igjen ca 2 - 3 måneder og da ville hun ikke ha flasken. vi har prøvd med jevne mellomrom etter dette uten å lykkes. vi har også prøvd å gi henne melk fra kopp uten at dette hjelper. er det noen som har tips på hvordan vi kan få henne til å drikke av flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta heller opp kampen med tutekoppen eller lignende.Prøv flere kopper/flere flaskesmokker.

Vesla tok ikke flaske igjen før hun var 13 mnd gammel.Da forsto hun bruken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike barn.

Storebror måtte pent nødt til å ta flaska da han var 4 måneder, for da var jeg en del på jobb. Da var det utpumpet morsmelk på flaska. Men pappan hadde litt av en kamp for å få det til.

Lillebror ble tilbudt flaske med vann ved hvert måltid (grøt eller middag). En stund tygde han bare på smukken, men han skjønte det til slutt.

Så mitt råd er tilby flaske med vann når det passer slik, så skjønner hun nok poenget til slutt. En annen positiv virkning er også at hun lærer seg å drikke vann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære tilea. Man anbefaler å venne barn til å drikke av kopp fra 6 mnd. alder. Men alle nye ferdigheter tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 7,5 måneder nektet også å ta flaske etter en periode hvor han kun hadde fått pupp. Det jeg gjorde var å alltid ha en flaske med vann på bordet å gi så ofte jeg kunne. Når han godtok vann fra flaske prøvde jeg å tilby melk. I begynnelsen grøsset han og nektet å drikke, men også dette godtok han etterhvert. Brukte ca 1,5 måned på tilvenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...